Textar 38101400 Zacisk hamulcowy prawy Przy zamawianiu tego produktu, proszę koniecznie sprawdzić wysokość kaucji. Kaucja może nie być zaliczona w cenę, która jest widoczna na stronie internetowej.
Poniżej znajduje się kilka informacji, które mogą być również interesujące przy wyborze Textar 38101400 Zacisk hamulcowy prawy.
Zacisk hamulcowy to urządzenie, które dociska klocki hamulcowe do tarczy podczas hamowania. Zacisk hamulcowy jest jedyną ruchomą częścią układu hamulcowego pojazdu, dlatego jego działanie zależy w dużej mierze od prawidłowego funkcjonowania tego elementu.
Obwód zacisku hamulcowego jest nieskomplikowany i taki sam dla większości modeli samochodów. Gdy pedał hamulca jest wciskany, w przewodzie hamulcowym powstaje ciśnienie, które oddziałuje na tłoczki zacisku. Ciśnienie to powoduje ruch tłoczków zacisku, które z kolei dociskają klocki hamulcowe do zabezpieczonej tarczy hamulcowej, dociskając je do koła po obu stronach. Powstałe w ten sposób tarcie powoduje efekt hamowania. Dodatkowym zadaniem zacisku jest utrzymywanie klocków hamulcowych przez cały czas w pozycji równoległej do tarczy hamulcowej. Układ klocków hamulcowych, ich liczba oraz sposób mocowania zacisku do piasty mogą się różnić w zależności od modelu pojazdu. Najczęstszym układem są dwie podkładki na koło i dwupunktowe mocowanie do piasty.
Objawy ostrzegawcze awarii zacisku hamulcowego:
Zacisk koła musi być dobrej jakości. Tarcie podczas hamowania powoduje nagrzewanie się klocków hamulcowych i samego zacisku, dlatego oprócz wytrzymałości mechanicznej muszą one być szczególnie odporne na wysoką temperaturę i charakteryzować się wysokim współczynnikiem odprowadzania ciepła, aby uniknąć zatarcia tłoczków i zniekształcenia części układu hamulcowego.
Odkurzacz piór zacisku może na pierwszy rzut oka wydawać się niepozornym elementem, ale jego usterka może spowodować zablokowanie zacisku.
Skrzypiące dźwięki oznaczają wzrost tarcia w mechanizmie, co prowadzi do jego stopniowej erozji. Problemy, które do tego prowadzą, są wielorakie. Jest to niewłaściwe ułożenie lub nieprawidłowy montaż klocków hamulcowych, a także nadmiernie zużyte tarcz hamulcowych (które mogą powodować ślizgowanie kół).
Wymiana zacisku może być również konieczna w przypadku rozerwania osłony tłoka. Oznacza to, że wnętrze zacisku, a w szczególności cylinder, jest narażone na zabrudzenia, które zwiększają tarcie między tłokiem a cylindrem i powodują powstawanie rdzy, co prowadzi do nieuniknionego zatarcia tłoka.
O producencie Textar:
Textar jest producentem wysokiej jakości części hamulcowych, z siedzibą w Niemczech i częścią Nisshinbo Holdings Inc. Jej produkty można znaleźć zarówno na rynku pierwotnym (np. jako oryginalne wyposażenie niektórych samochodów marki Toyota), jak i na rynku wtórnym. Wszystkie linie produkcyjne są certyfikowane zgodnie z QS 9000 i DIN EN ISO 9001.
W katalogach Textar można znaleźć elementy układu hamulcowego, smary, czujniki zużycia, zestawy naprawcze. Katalogi Textar powstają nie tylko w Niemczech, ale również w niektórych innych krajach europejskich, a nawet w Stanach Zjednoczonych.
Zgodnie z opiniami klientów jest to średni przedział cenowy, który charakteryzuje się wysoką wydajnością przy stosunkowo krótkiej żywotności. Klocki niemieckiej firmy charakteryzują się całkowitym brakiem hałasu podczas pracy oraz wysokim stopniem miękkości.
W jednym modelu auta, mogą występować różne warianty części. W przypadku niepewności o właściwy dobór części, zalecana jest weryfikacja wg numeru VIN.