SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: letnie
typ pojazdu: terenowe
producent: Bridgestone
model / rozmiar: 235/55 R19
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 101 - max 825 kg
indeks prędkości: V - max 240 km/h
informacje dodatkowe:
gwarancja: 4 lata od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: 2018
klasa energetyczna: E
klasa przyczepności: C
poziom hałasu: 71
klasa hałasu: 2
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
- Bridgestone Dueler H/P Sport to letnia opona przeznaczona do luksusowych samochodów typu SUV o dużej masie własnej. Zapewnia wysoką precyzję prowadzenia wyzwalając w dużych autach z napędem na cztery koła ich sportowy charakter.
- Opona Dueler H/P Sport została skonstruowana z myślą o nowoczesnych pojazdach z napędem na cztery koła, SUV-ach i podmiejskich kombi. Posiada asymetryczną budowę dwóch środkowych żeber, wzdłuż których biegną szerokie klocki części centralnej. Zapewniają one optymalne prowadzenie przy pokonywaniu zakrętów oraz dobrze wspomagają hamowanie niezależnie od nawierzchni. Bieżnik Dueler H/P Sport wykonano z mieszanki gumowej o wysokiej zawartości krzemionki, która zmniejsza generację ciepła. Z kolei wzmocniona konstrukcja wewnętrzna, oparta na podwójnym stalowym opasaniu wzmocnionym warstwą nylonu, pozwala pokonywać zakręty z dużą prędkością i podróżować ze zwiększonym obciążeniem.
- Opona Bridgestone Dueler Sport H/P bezapelacyjnie zasługuje na swoją nazwę High Performance, przewodząc w rozmaitych rankingach oraz letnich testach porównawczych opon do SUV-ów, w którym zbadano czołowe marki opon 4x4. Pod lupę wzięto przede wszystkim takie parametry jak jakość prowadzenia, hamowanie na suchym i mokrym podłożu, odporność na aquaplanning, opory toczenia oraz poziom generowanego hałasu.
- Testy potwierdziły, że opona Dueler H/P Sport odznacza się szczególnie dobrymi osiągami na drodze. W tej kategorii opona zdobyła najwięcej punktów i była jedyną, która otrzymała maksymalną ocenę w zakresie przyczepności bocznej w testach na macie poślizgowej. Według czasopisma Auto Zeitung Dueler jest „przekonującą oponą o zrównoważonym charakterze”. W kategorii osiągów na drodze oraz na mokrych i suchych nawierzchniach, otrzymała ona najwyższą notę „bardzo polecana”. Opona zyskała także bardzo pochlebne opinie zarówno producentów samochodów, jak i samych kierowców.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.