SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: letnie
typ pojazdu: osobowe
producent: Continental
model / rozmiar: 235/35 RZ19
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 91 - max 615 kg
indeks prędkości: Y - max 300 km/h
informacje dodatkowe: XL FR
gwarancja: 7 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: 2021
klasa energetyczna: D
klasa przyczepności: A
poziom hałasu: 72
klasa hałasu: 3
SZCZEGÓŁOWY OPIS OPONY
Opony Continental SportContact 6 zapewniają względem swoich poprzedniczki czyli ContiSportContact 5P lepszą precyzję prowadzenia o 14%, większą o 11% przyczepność na suchym, a o 2% na mokrym. W nowej oponie Continentala jest wiele nowatorskich i interesujących rozwiązań znanych chemikom co przełożyło się na wysokie osiągi nowej sportowej opony Continental. Na przyczepność opony samochodowej wpływ ma wiele czynników. Najważniejsze są oczywiście: konstrukcja bieżnika oraz użyta mieszanka.Trzeba jednak sobie uświadomić, że nie ma dobrych uniwersalnych rozwiązań i właśnie dlatego używamy opon letnich, zimowych, sportowych, a są też np. takie przeznaczone szczególnie na deszczową pogodę. Nowością jest sportowa opona Continental SportContact 6, która jest przeznaczona do samochodów osobowych o wysokich osiągach. Na jej przykładzie pokażemy problemy z jakimi muszą zmierzyć się inżynierowie i trudne decyzje, które musieli podjąć. Jak już wspomnieliśmy, wiele cech opony wzajemnie się wyklucza. Lepszą przyczepność można łatwo uzyskać kosztem szybszego zużycia bieżnika. Zwykle im bardziej zwiększy się sprawność odprowadzania dużej ilości wody, tym więcej traci się na przyczepności na suchym. Wreszcie: istnieje konflikt między precyzją prowadzenia, a przyczepnością, która ma duży wpływ na drogę hamowania. Okazuje się jednak, że wiele problemów udaje się rozwiązać i przykładowo SportContact 6 oferuje taką samą jak poprzednik wydajność na mokrym asfalcie przy zwiększonej przyczepności na suchym. Jak jest to możliwe? Opona składa się z kilkudziesięciu różnych składników, są to m.in. naturalna guma, oleje, silikon, sztuczne polimery i wiele, wiele innych. Od właściwej kombinacji zależy jak opona zachowuje się w określonych warunkach. Przykładowo: im więcej oleju, tym jest miększa, co np. pomaga przy niskich temperaturach. W przypadku Continental SportContact 6 użyto mieszanki ukrytej pod nazwą BlackChili. Zapewnia ona odpowiednią sztywność bloku gumy przy jednoczesnej wysokiej zdolności dopasowania się do nawierzchni drogi. Inżynierom udało się zwiększyć powierzchnię przylegania, co przekłada się na lepszą przyczepność. Continental SportContact 6 łączy rewelacyjną przyczepność, świetną precyzję prowadzenia, rewelacyjne osiągi i przewidywalność, które to cechy są bardzo ważne dla zaawansowanych i wymagających kierowców.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.