SPECYFIKACJA PRODUKTU
sezon: całoroczne
typ pojazdu: terenowe
producent: Michelin
model / rozmiar: 215/55 R18
klasa opon: Premium - klasa premium (najwyższa jakość)
indeks ładowności: 99 - max 775 kg
indeks prędkości: V - max 240 km/h
informacje dodatkowe: XL FR
gwarancja: 10 lat od daty zakupu
stan opon: fabrycznie nowe, pierwszy gatunek
produkcja: Europejskie
rok produkcji: 2024
klasa energetyczna: B
klasa przyczepności: B
poziom hałasu: 71
klasa hałasu: 2
MICHELIN CrossClimate 2: Nowa Generacja Opon Całorocznych Rewolucjonizuje Świat Motoryzacji
Ogumienie wielosezonowe zyskuje coraz większą popularność, a koncern Michelin na pewno ma w tym swój udział. W marcu 2021 roku zaprezentowano nową generację opony całorocznej, CrossClimate 2. Statystyki nie pozostawiają wątpliwości – ten segment rynku cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Co więcej, producenci opon klasy premium, tak jak Michelin, dostrzegają dynamiczny wzrost sprzedaży, wprowadzając udoskonalone wersje popularnych modeli, jak w przypadku CrossClimate 2 z homologacją zimową.
MICHELIN CrossClimate 2 – Innowacyjna Opona, Nowa Kategoria
MICHELIN CrossClimate 2 to nie tylko kolejna opona całoroczna. Osiągnięcie najwyższej klasy „A” przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno według kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych, stawia tę oponę w zupełnie nowej kategorii. To połączenie technologii opon zimowych i letnich, co do tej pory uważano za niemożliwe do osiągnięcia w jednym produkcie. CrossClimate 2 dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki innowacyjnej konstrukcji bieżnika i zastosowaniu inteligentnych elastomerów.
Technologie MICHELIN CrossClimate 2
Elastyczność Bieżnika – Doskonała Przyczepność na Każdej Nawierzchni Powierzchnia bieżnika opony jest niezwykle elastyczna, umożliwiając przyleganie do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach – na suchej drodze, mokrej nawierzchni i pokrytej śniegiem.
Niskie Opory Toczenia – Wydajność i Ekologia Inżynierowie Michelin zredukowali opory toczenia, używając krzemionki najnowszej generacji w mieszance gumowej pod bieżnikiem. To oznacza niższą produkcję ciepła, co przekłada się na efektywność opony i jednocześnie przyczynia się do ekologii.
Lamele 3D – Doskonała Trakcja w Zimie Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika łączą cechy opon letnich i zimowych. W warunkach zimowych, pofalowane lamele sprawiają efekt „pazura”, zapewniając lepszą trakcję, a szerokość i zmienność geometrii lameli zwiększają skuteczność.
Kierunkowa Rzeźba – Optymalizacja Przyczepności na Śniegu Rzeźba bieżnika z zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu. Zarówno w kierunku poprzecznym, dzięki ostremu kątowi w centrum, jak i wzdłużnym, gdzie klocki się otwierają, opona zapewnia doskonałą przyczepność.
Samoblokowanie Lameli – Stabilność i Bezpieczeństwo Falistość lameli, zarówno pionowych, jak i poziomych, tworzy efekt samoblokowania. Lamele zamykają się, zwiększając sztywność klocków bieżnika i zapewniając lepszą stabilność opony podczas trakcji, hamowania i pokonywania zakrętów.
Podsumowanie
MICHELIN CrossClimate 2 to opona, która przedefiniowuje standardy opon całorocznych. Innowacyjne technologie sprawiają, że jest to doskonały wybór dla kierowców poszukujących wszechstronnego ogumienia, które nie kompromituje osiągów w żadnych warunkach pogodowych.
Dzięki połączeniu cech opon letnich i zimowych, CrossClimate 2 staje się pionierem w świecie motoryzacyjnym, oferując bezpieczeństwo, trwałość i wydajność przez cały rok.
Klasa efektywności paliwowej
Im mniejszy opór, jaki opona stawia podczas toczenia się, tym większa oszczędność paliwa. Samochód na oponach o klasie efektywności paliwowej A pali do 7,5% mniej od oznaczonego literą G.
Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
Ocenie poddawana jest droga hamowania z 80 km/h na mokrej nawierzchni. Samochód osobowy z oporami F w tej klasie zatrzyma się o 18 m dalej od auta na oponach o klasie przyczepności A.
Hałas
Na oznaczeniu pokazane są trzy fale. Im mniejsza ich liczba jest w kolorze czarnym, tym ciszej opona się toczy. Obok fal podana jest również zmierzona wartość zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach.