Piękny komplet dwa medale, jeden z brązu, drugi z jakiegoś innego białego, ciężkiego metalu, w pięknym plastikowym etui z logo Polskich Linii Oceanicznych. Medale są jednakowe, o średnicy 7 cm i grubości 4 mm. Medale poświęcone 50 latom istnienia Polskich Linii Oceanicznych i pierwszemu rejsowi statku SS "Pulaski"do Ameryki południowej w roku 1936. Stan idealny przedmiot jedyny w swoim rodzaju, trudno byłoby znaleźć taki drugi.
PLO powstało jako przedsiębiorstwo państwowe w 1951 z połączenia spółek: Żegluga Polska i Polsko-Brytyjskie Towarzystwo Okrętowe. Po utworzeniu firmy rozpoczął się jej stopniowy rozwój. W latach 1951-1954 spółka była właścicielem sopockiego Grand Hotelu. W 1969 flagowym statkiem spółki przestał być MS Batory, sprzedany po cenie złomu roku w 1971. Jego miejsce zajął nowocześniejszy TSS Stefan Batory. Wprowadzenie stanu wojennego w 1981 zmniejszyło obroty przedsiębiorstwa, które zaczęło przynosić straty. Zmiany systemowe w Polsce po 1989 wymusiły głębokie zmiany w PLO, które musiały przejść restrukturyzację. Państwo nie interesowało się losami żeglugi. Należało szukać oszczędności. Ograniczono działalność, zatrudnienie. 29 czerwca 1999 przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną. W 1999 wszystkie spółki, wchodzące w skład grupy PLO zatrudniały ok. 3 tys. osób. Obecnie podejmowane są próby ponownego zwiększenia udziału PLO w światowych przewozach morskich.
SS "Pułaski" – polski statek pasażerski (1912-1949), wcześniej pływający jako "Car" oraz "Estonia". Wybudowany w roku 1912 przez Barclay Curle & Company w Glasgow (Szkocja) dla Russian American Line i nazwany "Car". Pływał wtedy na trasie Lipawa-Nowy Jork, a w czasie I wojny światowej na trasie Archangielsk - Nowy Jork. Tuż po wejściu do eksploatacji, 9 października 1913 r. odegrał ważną rolę podczas akcji ratowania pasażerów z płonącego na północnym Atlantyku brytyjskiego transatlantyka "Volturno" - uratował 102 pasażerów. Na mocy umowy kupna-sprzedaży z marca 1930 roku został kupiony przez Polskie Transatlantyckie Towarzystwo Okrętowe i w sierpniu nazwany SS "Pułaski". Pod polską banderą pływał na trasie Gdynia - Nowy Jork. W 1932 roku statek przewiózł polską ekipę olimpijską na igrzyska w Los Angeles. W 1935 statek przebudowano, a od 1936 skierowano na trasę Gdynia - Buenos Aires (przez Rio de Janeiro, Santos i Montevideo). Przeznaczony został na złomowanie w 1940 roku, ale w ostatnich dniach sierpnia 1939 roku zmieniono nagle decyzję i "Pułaski" 24 sierpnia, wyruszył do Wielkiej Brytanii. Po wybuchu II wojny światowej na statku transportowani byli polscy żołnierze z internowania na Węgrzech i Rumunii drogą morską do Francji celem wstąpienia do formowanych tam armii polskiej. Następnie statek został internowany przez władze francuskie w Konakry, skąd 9 lipca 1941 roku "zbiegł" pod ogniem baterii nadbrzeżnych. Służył jako transportowiec wojska, głównie na Oceanie Indyjskim. Po wojnie, w roku 1946, został przekazany brytyjskiemu ministerstwu transportu, gdzie służył pod nazwą "Empire Penryn" jako statek transportowy. Ostatecznie oddany został na złom w roku 1949.