WZORY WYPRACOWAŃ
SZKOŁA PODSTAWOWA
GREG
WSZYSTKIE LEKTURY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
spis treści
KLASA 4
OPIS
Charakterystyka formy wypowiedzi
Opis przedmiotu
Opis jabłka
Stary zegar babuni
Prezent urodzinowy
Martwa natura z jabłuszkiem
Balowa suknia Kopciuszka
Opis kostiumu na zabawę noworoczną
Dzbanuszek mamusi
Opis postaci
Opis koleżanki
Opis kolegi (2)
Opis mamy
Moja starsza siostra
Spotykam ją codziennie w sklepie
Opis sierotki Marysi ((M. Konopnicka „O krasnoludkach i sierotce Marysi”)
Opis Pinokia (C. Collodi „Pinokio”)
Ambroży Kleks ((J. Brzechwa „Akademia Pana Kleksa”)
Wróżka Goplana („Opis wróżki Goplany”)
Koszałek-Opałek (M. Konopnicka „O krasnoludkach i sierotce Marysi”)
Królowa Tatra (M. Konopnicka „O krasnoludkach i sierotce Marysi”)
Janko Muzykant (H. Sienkiewicz „Janko Muzykant”)
Mary Lennox (F. H. Burnett „Tajemniczy ogród”)
Opis miejsca
Nad jeziorem
Dom dziadków
Widok z okna na moje osiedle
Moja szkoła (4)
Moja droga do szkoły (4)
Zamek księcia
Domek Baby Jagi
Dom, w którym Danusia spędziła wakacje (na podstawie „Spotkania nad morzem” J. Korczakowskiej)
Ogród (F. H. Burnett „Tajemniczy ogród”)
Wnętrze chatki krasnoludków z baśni „Śnieżka” J. i W. Grimmów
Osada legendarnych Polan (J. I. Kraszewski „Stara baśń”)
Opis zwierzęcia
Pies (1,2)
Pies, jakiego chciałbym mieć
Kotek
Chomik
Świnka morska
Papuga
Żółw
Dwa słowiki (H. Ch. Andersen „Słowik”)
Pantera Bagheera (R. Kipling „Księga dżungli”)
DIALOG
Charakterystyka formy wypowiedzi
Rozmowa z mamą po powrocie ze szkoły
Bardzo grzeczna rozmowa z sąsiadem, który dostał moją piłką w głowę
Kłótnia dyżurnych
Przed klasówką. Rozmowa uczniów
Młodszy brat nie chce mnie słuchać
O czym rozmawiają w nocy książki w moim pokoju
Rozmowa Adasia Niezgódki z mamą po powrocie z Akademii Pana Kleksa
Rozmowa telefoniczna
Rozmowa woźnej z nauczycielką
Rozmowa z koleżanką o wycieczce szkolnej
Przeprosiny
Dzień Matki
Rozmowa jabłuszek
Rozmowa psa z jego właścicielem
Niegrzeczna Franusia i nieznajoma staruszka (Ch. Perrault „Wróżki”)
Miła pasierbica i dama przy źródle (Ch. Perrault „Wróżki”)
Rozmowa między młodymi wilczkami na temat ludzkiego dziecka (R. Kipling „Księga dżungli”)
Rozmowa Edmunda i Łucji dotycząca istnienia Narni (C. S. Lewis „Lew, czarownica i stara szafa”)
Rozmowa Dembowskiego i Sprężyckiego na temat literatury (W. Gomulicki „Wspomnienia niebieskiego mundurka”)
Rozmowa między przyjaciółmi dotycząca powieści J. R. R. Tolkiena „Władca pierścieni” (J. R. R. Tolkien „Władca pierścieni”)
Dialog przyjaciół o poezji (J. Twardowski „Zeszyt w kratkę”)
Rozmowa Konstruktora Trurla i Klapaucjusza na temat nowego wynalazku (S. Lem „Bajki robotów”)
LIST
Charakterystyka formy wypowiedzi
W formie listu opowiedz o swoich wakacjach koledze lub komuś z rodziny
W liście do kolegi lub kogoś z rodziny opowiedz o uroczystym dniu rozpoczęcia roku szkolnego (2)
Napisz list do kolegi, w którym zachęcisz go do przeczytania książki „Pinokio”
Opowiedz w liście do kolegi o ostatnich wydarzeniach w twojej szkole lub twojej klasie
Napisz list do świętego Mikołaja. Nie zapomnij o swoich bliskich
Opisz swój wymarzony prezent w liście do kolegi
Napisz list do dawnej koleżanki z klasy
Opowiedz o zimowych feriach w liście do ulubionej nauczycielki
Napisz list do autora ulubionej książki
W liście do kolegi z zagranicy opisz polską jesień
W liście do przyjaciółki opowiedz o filmie, który bardzo ci się spodobał
Napisz list od Elzy do opiekunów, w którym opiszesz swoje wrażenia z pobytu u Danusi (na podstawie książki „Spotkanie nad morzem” J. Korczakowskiej)
List Colina do ojca (F. H. Burnett „Tajemniczy ogród”)
OPOWIADANIE
Charakterystyka formy wypowiedzi
Moja wakacyjna przygoda
Jak bawisz się z kolegami na podwórku?
Mój najciekawszy sen
Opowiedz, jak trafiła do ciebie twoja pierwsza książka (1,2)
Opowiedz o zabawach i zwyczajach twojego zwierzątka domowego (3)
Opowiedz o dowodach przyjaźni, o których wiesz, słyszałeś lub czytałeś (3)
Opowiedz o swoich troskach lub troskach swoich kolegów. Czy można im zapobiec? (3)
Historia mojej ulubionej zabawki
Boże Narodzenie u moich dziadków
Opowiedz najbardziej pouczającą przygodę Pinokia (C. Collodi „Pinokio”)
Opowieść o tym, jak Pinokio wydobył ojca z brzucha groźnego rekina (C. Collodi „Pinokio”)
Adaś Niezgódka opowiada o psim raju (J. Brzechwa „Akademia pana Kleksa”)
Sierotka Marysia poznaje królową Tatrę (M. Konopnicka „O krasnoludkach i sierotce Marysi”)
Dzieje sierotki Marysi (M. Konopnicka „O krasnoludkach i sierotce Marysi”)
Opowiedz o zwyczajach i obyczajach krasnoludków (M. Konopnicka „O krasnoludkach i sierotce Marysi”)
Jedna z przygód Ferdynanda (L. J. Kern „Ferdynand Wspaniały”)
Waligóra i Wyrwidąb - dzieje braci („O Waligórze i Wyrwidębie”)
Święta małej handlarki zapałkami (H. Ch. Andersen „Dziewczynka z zapałkami”)
Opowieść o królewskich przodkach Maciusia Pierwszego (J. Korczak „Król Maciuś Pierwszy”)
„Wszystko mu grało...” - opowieść o Janku (H. Sienkiewicz „Janko Muzykant”)
Wymyśl historię ziarenka groszku, które wpadło do gołębnika
WYPRACOWANIE
Charakterystyka formy wypowiedzi
Nasze obowiązki wobec zwierząt
Jak ciekawie spędzić niedzielę bez telewizora?
Kartka z mojego pamiętnika
Czy lubimy czytać baśnie?
Fantastyczne postacie z poznanych baśni
Czego współczesny czytelnik może się nauczyć od bohaterów baśni?
Wymień dobre uczynki Pinokia (C. Collodi „Pinokio”)
Wymień złe uczynki drewnianego pajacyka, które stały się przyczyną jego niepowodzeń (C. Collodi „Pinokio”)
Czego możemy się nauczyć, czytając historię sierotki Marysi? (M. Konopnicka „O krasnoludkach i sierotce Marysi”)
Jak żyło się na wsi w dawnej Polsce? (M. Konopnicka „O krasnoludkach i sierotce Marysi”)
Czy chciałbyś, tak jak Maciuś, być królewskim synem? (J. Korczak „Król Maciuś Pierwszy”)
Za co lubimy Ferdynanda? (L. J. Kern „Ferdynand Wspaniały”)
Oceń postępowanie chłopców (H. Ch. Andersen „Stokrotka”)
Uzasadnij, że zakończenie baśni jest szczęśliwe dla bohaterów (H. Ch. Andersen „Słowik”)
Co wzruszyło cię w opowiadaniu o Karusku? (B. Prus „Anielka”)
Jakie przeszkody pokonał i jakich uczuć doznał Karusek w czasie poszukiwania Anielki? (B. Prus „Anielka”)
Czy chciałbyś być uczniem pana Kleksa? Dlaczego? ((J. Brzechwa „Akademia pana Kleksa”)
Janko Muzykant chciał mieć skrzypce. To było jego nieosiągalne marzenie - napisz, o czym ty marzysz i w jaki sposób dążysz do realizacji tych marzeń
Jak potoczyłyby się losy Janka Muzykanta, gdyby żył dzisiaj (H. Sienkiewicz „Janko Muzykant”)
Opowiedz, co wzruszyło cię w noweli „Janko Muzykant”
Jakie cechy Sary Crewe cenię najbardziej? (F. H. Burnett „Mała księżniczka”)
Czy Sara z powieści „Mała księżniczka” mogłaby być moją przyjaciółką?
Opisz cechy małej Sary, bohaterki powieści F. H. Burnett „Mała księżniczka”
Przyjaźń pomaga przetrwać trudne chwile - na podstawie powieści „Mała księżniczka”
Opowiedz, jak zaprzyjaźniły się Danusia i Elza, bohaterki powieści „Spotkanie nad morzem”
Moje spotkanie z Elzą - jak je sobie wyobrażam (J. Korczakowska „Spotkanie nad morzem”)
Jak przyroda wpłynęła na losy bohaterów powieści „Tajemniczy ogród”
Jak przyjaźń wpłynęła na zachowanie bohaterów powieści „Tajemniczy ogród”
Opowiedz, jaka przemiana zaszła w charakterze Jacusia, bohatera „Kwiatu paproci” J. I. Kraszewskiego pod wpływem cudownego kwiatu
Własnymi słowami napisz morał, jaki płynie z baśni „Kwiat paproci” J. I. Kraszewskiego
Który wyczyn baśniowego kota w butach zainteresował cię najbardziej i dlaczego?
Napisz, czego nas uczy baśń „O samolubnym Olbrzymie” Oskara Wilde
Czego może nas nauczyć lektura baśni „Jak ocalał świat”? (S. Lem „Jak ocalał świat”)
KLASA 5
OPIS
Opis przedmiotu
Świąteczna choinka
Koszyk wielkanocny
Wiosenny bukiet
Grona i liście jarzębiny
Opis chmur za oknem
Bardzo stara księga
Nasza szkoła
Opis ukochanego przedmiotu - maskotka, pierścionek, rower
Opis samochodu pana Tomasza (Z. Nienacki „Pan Samochodzik i templariusze”)
Opis postaci
Opis twarzy mojego taty
Mamusia w kuchni
Moje ulubione zwierzątko
Bogini Artemida
Nasza pani
Pan dozorca
Mahdi (H Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”)
Opisz postaci Jana i Cecylii (fragment „Nad Niemnem” E. Orzeszkowej)
Opisz swojego ulubionego mitycznego lub legendarnego bohatera
Opis smoka (J. R. R. Tolkien „Rudy Dżil i jego pies”)
My, hobbici, wyglądamy tak... (J. R. R. Tolkien „Hobbit, czyli tam i z powrotem”)
Opis krajobrazu
Moje podwórko
Zimowy pejzaż
Ruiny zamku
Nad morzem
Kolory jesieni
Park pełen złota - o jesiennych pejzażach
Miejsca, do których przenoszę się w marzeniach
Krajobraz wyspy skarbów (R. L. Stevenson „Wyspa skarbów”)
Opisz krajobraz pustyni, po której wędrowali bohaterowie powieści H. Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy”
Opis uczuć
Moje urodziny
Za oknem noc...
Dostałem piątkę z matematyki
To mi się udało
OPOWIADANIE
Smutna opowieść ławki szkolnej
Wesoła opowieść ławki szkolnej
Moja wakacyjna przygoda
Zima na wsi
Przeżyłem wielką radość
Tragedia Ikara (mity greckie)
Opowiadanie o Demeter i Korze (mity greckie)
Opowiadanie Odyseusza o Lestrygonach (Homer „Odyseja”)
Porwanie Stasia i Nel (H. Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”)
Opowiedz dalsze losy Stasia i Nel (H. Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”)
W murzyńskiej wiosce - opowiadanie z dialogiem (H. Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”)
Szlak wędrówki Stasia i Nel (H. Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”)
Dzieje Ani Shirley (na podstawie „Ani z Zielonego Wzgórza” L. M. Montgomery)
Opowiadanie o losach Domejki i Dowejki (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
Niezwykła przygoda Piasta (C. Niewiadomska „Piast”)
„Syzyf mnie przechytrzył...” - opowieść Tanatosa (mity greckie)
„Ikar mnie nie posłuchał...” - opowieść Dedala (mity greckie)
Dlaczego na świecie zmieniają się pory roku (mit o Demeter i Korze)
Widziałem, jak Hades porywa Korę (wg mitów greckich)
Napisz własny mit na dowolny temat
Opowiedz, jak zdobyłeś skarb
Jak człowiek nauczył się śpiewać („Legenda o pieśni”)
Ocalenie Pani Audy (J. Verne „W dni dookoła świata”)
CHARAKTERYSTYKA
Charakterystyka formy wypowiedzi
Opisz charakter Syzyfa (mity greckie)
Charakterystyka króla Midasa (mity greckie)
Charakterystyka Rudego Dżila (J. R. R. Tolkien „Rudy Dżil i jego pies”)
Scharakteryzuj Alcybiadesa (E. Niziurski „Sposób na Alcybiadesa”)
„A więc to jest mały lord Fauntleroy” - charakterystyka Cedryka (F. H. Burnett „Mały lord”)
Przedstaw wygląd i cechy charakteru Stasia Tarkowskiego (H. Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”)
Opisz wygląd i charakter Nel Rawlison (H. Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”)
„Staś to niezwykły chłopiec” - Nel charakteryzuje Stasia (H. Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”)
Co to znaczy być „małą księżniczką” - charakterystyka Sary z powieści F. H. Burnett „Mała księżniczka”
Charakterystyka Ani Shirley (L. M. Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza”)
Charakterystyka porównawcza Ani i Maryli (L. M. Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza”)
Droga od zła ku dobru - charakterystyka Edmunda Pevensie (C. S. Lewis „Lew, czarownica i stara szafa”)
Charakterystyka Pana Samochodzika (Z. Nienacki „Pan Samochodzik i templariusze”)
Charakterystyka Tomka Wilmowskiego (A. Szklarski „Tomek w krainie kangurów”)
SPRAWOZDANIE
Charakterystyka formy wypowiedzi
Klasa V b pojechała na wycieczkę
Imieniny Dorotki
Byłem w kinie na ciekawym filmie
Sprawozdanie z wycieczki do muzeum
Ukryty za skałą obserwowałem ucieczkę Odyseusza z jaskini cyklopa (na podst. „Odysei” Homera)
Sprawozdanie z wyprawy do Ogrodu Botanicznego z punktu widzenia Nemeczka (F. Molnar „Chłopcy z Placu Broni”)
LIST
Relacja z pobytu na wakacjach
List do świętego Mikołaja
List do autorki podręcznika
Pozdrowienia, życzenia
List Demeter do Kory-Persefony (mity greckie)
W imieniu afrykańskich zwierząt napisz list do parlamentu. W liście wyraź troski i obawy zwierząt
List do autora powieści „Chłopcy z Placu Broni”, Ferenca Molnara, z prośbą o inne - szczęśliwe - zakończenie książki
Napisz list, w którym nawiążesz do ostatnio czytanej książki (Z. Nienacki „Pan Samochodzik i templariusze”)
Napisz list do kolegi dotyczący Twojej opinii o bohaterze ostatnio przeczytanej książki (A. Szklarski „Tomek w krainie kangurów”)
ZAPROSZENIE
Charakterystyka formy wypowiedzi
Przykłady
WYPRACOWANIE
Kim chciałbym zostać?
Moje ulubione zajęcie
Chciałbym mieć zwierzątko
Dlaczego mówimy, że książka to nasz przyjaciel?
Wspomnienia z wakacji
Sam o swoim życiu
Sama o swoim życiu
Dlaczego zmieniają się pory roku? (1,2)
Czego potrzebowała mała Aurelia? (M. Musierowicz „Aurelia”)
Czy podoba mi się powieść „W pustyni i w puszczy” H. Sienkiewicza?
Mark Twain „Przygody Tomka Sawyera” - moja ocena powieści
Oceń postępowanie Syzyfa (W. Markowska „Syzyf”)
Jak żyli bogowie greccy? (J. Parandowski „Mitologia”)
Czy bajki mogą być adresowane do współczesnego czytelnika?
Legenda o uśmiechu (1,2)
Wyjaśnij znaczenie, jakie miał dla chłopców Plac Broni (F. Molnar „Chłopcy z Placu Broni”)
„Królowie bywają zapominani. Ci, co torują nowe drogi - żyją wiecznie”. Wytłumacz to powiedzenie na podstawie tekstu „Sen o Troi” i własnych przemyśleń
KLASA 6
OPOWIADANIE
Niezwykły sen
Dalsze losy Zenka - na podstawie powieści „Ten obcy” I. Jurgielewiczowej
Żoną Kirkora została jednak Alina - na podstawie „Balladyny” J. Słowackiego
Wakacyjna przygoda
Opowiedz o jednej z przygód Robinsona Kruzoe (D. Defoe „Przypadki Robinsona Kruzoe”)
W sklepie
Jak zostałem szkolnym detektywem
Kartka z pamiętnika uczennicy
Moja tajemnicza szuflada
Niezapomniane spotkanie
Kartka z pamiętnika Robinsona Kruzoe (D. Defoe „Przypadki Robinsona Kruzoe”)
Przygoda w lesie
Adaś w niewoli u bandytów (K. Makuszyński „Szatan z siódmej klasy”)
Najciekawsza przygoda Ani (L. M. Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza”)
Dalsze losy sachema („Sachem”)
Dobry Popiel władcą Polan (opowiadanie w oparciu o powieść J. I. Kraszewskiego „Stara baśń”)
WYPRACOWANIE
Egoizm i ambicje Balladyny (J. Słowacki „Balladyna”)
Gdybym mógł zmienić świat
Kiedy pierwszy raz wyjeżdżałem sam z domu - moje wrażenia
W poszukiwaniu marzeń
Sposób na panią od biologii
„Ludzie mają serce...”. Prawda to czy fałsz? Odpowiedź uzasadnij na podstawie noweli H. Sienkiewicza „Sachem”
Losy plemienia Czarnych Wężów na podstawie „Sachema” H. Sienkiewicza
OPIS
Opisz dowolną postać z obrazu J. Matejki „Hołd pruski”
Pada deszcz
Cmentarz w Dniu Zmarłych
Zabawna sytuacja z życia klasy
Opis mojej szkoły
Mój rower
Widziałem kiedyś wyjątkowy pejzaż
Opisz najciekawszą scenę z filmu, który ostatnio obejrzałeś
To jest moja najładniejsza sukienka
Jesień w parku
Wspomnienie o pierwszym nauczycielu
Moja babcia
Widok z mojego okna
Opisz piękno rajskiego ogrodu na podstawie biblijnej opowieści o Edenie i stworzeniu człowieka (Biblia)
REFLEKSJA
Charakterystyka formy wypowiedzi
Jak rozumiesz symbole zawarte w opowieści o potopie? (Biblia)
Czym jest miłość dla św. Pawła? Odpowiedz po lekturze „Hymnu o miłości”
Wyjaśnij przesłanie opowieści o Kainie i Ablu, a szczególnie zakazu zabicia Kaina wydanego przez Boga (Biblia)
Wyjaśnij przyczyny pomieszania języków ludzi budujących wieżę Babel (Biblia)
Przyjaźń i miłość są szansą na pokonanie trudności i niepowodzeń życiowych - na podstawie powieści I. Jurgielewiczowej „Ten obcy”
Co zdecydowało, że utwór M. Dąbrowskiej „Marcin Kozera” pozostanie na długo w mojej pamięci?
Który z twoich nauczycieli zaimponował ci i dlaczego?
Co w twoim otoczeniu jest dla ciebie największym zagrożeniem?
Moje hobby
„Sachem” - moje refleksje (H. Sienkiewicz „Sachem”)
Dom rodzinny w życiu człowieka - refleksje pod wpływem powieści I. Jurgielewiczowej „Ten obcy”
Dlaczego „Ten obcy” jest książką dla nas?
Refleksje nad utworem Tadeusza Różewicza pt. „Koncert życzeń”
Czy została naruszona godność człowieka? Co wpłynęło na ukształtowanie charakteru sachema, tak sprzecznego z jego wyglądem? (H. Sienkiewicz „Sachem”)
Czy postawa Robinsona może być wzorem do naśladowania dla współczesnego człowieka? Odpowiedź uzasadnij (D. Defoe „Przypadki Robinsona Kruzoe”)
Dlaczego Robinsonowi udało się przeżyć na bezludnej wyspie? Uzasadnij, rozważając cechy fizyczne i osobowość bohatera (D. Defoe „Przypadki Robinsona Kruzoe”)
CHARAKTERYSTYKA
Charakterystyka Marcina Kozery (M. Dąbrowska „Marcin Kozera”)
Charakterystyka sachema (H. Sienkiewicz „Sachem”)
Charakterystyka Aliny i Balladyny (J. Słowacki „Balladyna”)
Charakterystyka Robinsona Kruzoe (D. Defoe „Przypadki Robinsona Kruzoe”)
Charakterystyka Robinsona na podstawie przeżytych przygód (D. Defoe „Przypadki Robinsona Kruzoe”)
Charakterystyka Uli Zalewskiej (I. Jurgielewiczowa „Ten obcy”)
Charakterystyka Adasia Cisowskiego (K. Makuszyński „Szatan z siódmej klasy”)
Moja przyjaciółka (2)
Jakim detektywem był Sherlock Holmes? (A. Conan Doyle „Przygody Sherlocka Holmesa”)
Co o mnie mówi lustro?
Charakterystyka Witolda Sprężyckiego (W. Gomulicki „Wspomnienia niebieskiego mundurka”)
STRESZCZENIE
Charakterystyka formy wypowiedzi
Streść biblijną opowieść o Kainie i Ablu (Biblia)
Przedstawienie treści ballady A. Mickiewicza „Świtezianka” (w imieniu Strzelca)
Streszczenie fragmentu powieści I. Jurgielewiczowej „Ten obcy”
Streszczenie artykułu z czasopisma dla młodzieży
„Wielkie lanie” S. Lema - streszczenie
Streść przygody Robinsona Kruzoe z powieści D. Defoe przed przybyciem na bezludną wyspę
Streszczenie wątku fabularnego powieści K. Makuszyńskiego „Szatan z siódmej klasy”
„Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła” S. Lema - streszczenie
Streszczenie noweli M. Dąbrowskiej pt. „Marcin Kozera”
Streszczenie opowiadania „Rikki-Tikki-Tavi” (R. Kipling „Księga dżungli”)
Cejloński słoń i bengalski tygrys - streszczenie fragmentu „Tomek w krainie kangurów” A. Szklarskiego
Streszczenie VIII rozdziału książki „Wspomnienia niebieskiego mundurka” W. Gomulickiego pod tytułem „Dawid i Goliat”
Streść dowolnie wybrany fragment powieści J. I. Kraszewskiego „Stara baśń”
SPRAWOZDANIE
Przedstawienie „Balladyny” - sprawozdanie
„Marcin Kozera” - sprawozdanie z lektury
„Sachem” - sprawozdanie z lektury
Sprawozdanie z wycieczki do muzeum
Sprawozdanie z lekcji wizytowanej przez panią dyrektor
Sprawozdanie z zajęć wf, na których nasza koleżanka pobiła rekord szkolny w skoku w dal
RECENZJA
Charakterystyka formy wypowiedzi
Recenzja spektaklu pt. „Mały Książę”
Recenzja książki „Ania z Zielonego Wzgórza”
Wrażenia po obejrzeniu filmu Briana Levanta „Beethoven”
Recenzja filmu „Tajemniczy ogród”
Recenzja filmu „Opowieści z Narni: Lew, Czarownica i Stara Szafa”
Recenzja filmu Jerzego Hoffmana „Stara Baśń - kiedy słońce było bogiem” w reż. Jerzego Hoffmana
LIST
List do koleżanki
Chciałbym Ci to wszystko powiedzieć, Mamo...
List do kolegi zawierający recenzję książki
Rodzice przynieśli do domu szczeniaczka. Kocham go od pierwszej chwili - list do przyjaciółki
„To jest najśmieszniejsza historia, jaką dotąd przeżyłem...” - list do brata
„Chcę Ci napisać o tym, co mnie wczoraj spotkało...” - list do przyjaciela
List do przyjaciela z przeprosinami
„Byłem na występie sachema” - list do kolegi lub koleżanki (na podstawie noweli H. Sienkiewicza „Sachem”)
Napisz list, w którym wyrazisz swoje zdanie na temat ostatnio przeczytanej książki (J. R. R. Tolkien „Władca pierścieni”)
Napisz list do koleżanki i zachęć ją do przeczytania wierszy ks. Twardowskiego (Jan Twardowski „Zeszyt w kratkę”)
ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ
NA NASZE POZOSTAŁE AUKCJIE
NA KTÓRYCH ZNAJDĄ PAŃSTWO M.IN. :
KSIĄŻECZKA EDUKACYJNA
SKRZATA
|
ELEMENTARZ SKRZATA
+
KALIGRAFIA SKRZATA
DLA PRZEDSZKOLAKA
+
ELEMENTARZ SKRZATA JĘZYK POLSKI
DLA 6-9 LAT
SUPER CENA
KOMPLET JEDYNE
21,99
MIĘKKA OPRAWA
Kategoria wiekowa: 6 – 9
"Elementarz Skrzata – matematyka" został napisany przez nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej, które wykorzystały swoje wieloletnie doświadczenie, aby stworzyć serię książek przeznaczonych dla dzieci rozpoczynających przygodę ze szkołą.
Rozwiązując zadania w "Elementarzu", dziecko ćwiczy: zapis cyfr, dodawanie i odejmowanie oraz poznaje nominały monet i banknotów. Naukę umilają barwne naklejki i rysunki do kolorowania.
Kategoria wiekowa: 6+
Zaproponowane ćwiczenia polegające na pisaniu po śladzie, odwzorowywaniu, przepisywaniu i samodzielnym pisaniu ułatwiają opanowanie właściwego kształtu małych i wielkich liter, proporcji, utrwalenie ich i łączenie w wyrazy.
Kaligrafia usprawnia koordynację wzrokowo-ruchową, wyobraźnię, doskonali pamięć i koncentrację uwagi. Ćwiczenia pięknego pisania uczą dokładności, precyzji, dbania o szczegóły, cierpliwości i staranności. Piękne pismo osiągnięte poprzez zaangażowanie i systematyczną pracę daje wiele satysfakcji osobie piszącej. Ważne jest, by dziecko uzupełniało ćwiczenia bez przymusu, we własnym tempie, w dowolnej kolejności i bez pośpiechu.
Elementarz Skrzata – język polski to książka napisana przez cenione przez uczniów i rodziców nauczycielki. Wykorzystały one wieloletnie doświadczenie, aby stworzyć serię książek przeznaczonych dla dzieci, które rozpoczynają przygodę ze szkołą. Elementarz Skrzata – język polski jest prostym, przyjaznym pomocnikiem w nauce czytania i pisania. Na każdej stronie dziecko ćwiczy: pisanie oraz głoskowanie, sylabizowanie, czytanie wyrazów i zdań. Naukę umilają zabawne ilustracje, barwne naklejki, rysunki do kolorowania, krzyżówki i rebusy.
|
SERDECZNIE
POLECAMY
:)
Polecamy również książki do nauki języka obcego (angielski, niemiecki), religii (katechizmy oraz ćwiczenia!), słowniczki ortograficzne itp. - dostępne na naszych aukcjach!!! Dla klas starszych szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum - dostępne aukcje z przedmiotami matematyka, j.polski, biologia, chemia, fizyka, geografia, technika, informatyka, plastyka, j.niemiecki, j.francuski, książki techniczne - zawodowe.. i wiele innych..
WYŚLEMY WSZYSTKO JEDNA PACZKĄ
|
ODBIÓR OSOBISTY
0 ZŁ
PO WCZEŚNIEJSZEJ WPŁACIE NA KONTO
OS.TEATRALNE 28
|
PACZKI WYSYŁAMY CODZIENNIE
POCZTĄ POLSKĄ
ALBO
KURIEREM
|
POWIADAMIAMY O WYSŁCE
E-MAILEM
|
Z PRZYJEMNOŚCIĄ MAMY ZASZCZYT PRZEDSTAWIĆ PAŃSTWU NASZĄ FIRMĘ KSIEGARSKĄ, KTÓRA SPECJALIZUJE SIĘ W SPRZEDAŻY PODRĘCZNIKÓW SZKOLNYCH NOWYCH I UżYWANYCH.
NASZA FIRMA DZIAŁA NA RYNKU KRAKOWSKIM OD 1997 ROKU.
OFERUJEMY PAŃSTWU PODRĘCZNIKI WSZYSTKICH NAJWAŻNIEJSZYCH WYDAWNICTW POCZYNAJĄC OD WSIP,NOWA ERA,OPERON, GWO I WIELE INNYCH.
W TYM ROKU PO RAZ PIERWSZY POSTANOWILIŚMY ZAISTNIEĆ RÓWNIEŻ W INTERNECIE.
GWARANTUJEMY NISKIE CENY!!!.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!
Program Ochrony Kupujących
Standard Allegro
PREFEROWANY KONTAKT EMAIL ksiegarnia-as@wp.pl
|
KOSZTY WYSYLKI: 1 SZT: KOSZT WYSYLKI 9,99zl - PRIORYTET!!! 2 SZT: KOSZT WYSYLKI 9,99 zl - PRIORYTET!!! 3 I WIECEJ: KOSZT WYSYLKI 14,00 zl - PRIORYTET!!! (KURIER)
NIE REALIZUJEMY ZAMÓWIEŃ ZA POBRANIEM !!!!!!!!
DANE DO PRZELEWU: NUMER KONTA:
49 1240 4588 1111 0010 2282 4865
"AS" A.R. LESIŃSCY os.TEATRALNE 33 31-948 KRAKÓW
W TYTULE PRZELEWU PROSIMY O PODAWANIE WYŁĄCZNIE NAZWY UŻYTKOWNIKA ALLEGRO (NICK)!!!
ODBIÓR OSOBISTY: ZAKUPIONY TOWAR, MOŻNA ODEBRAĆ - PO WCZEŚNIEJSZEJ WPŁACIE Z GÓRY NA KONTO ORAZ OTRZYMANIU MAILA ZWROTNEGO Z INFORMACJĄ, ŻE TOWAR GOTOWY JEST DO ODBIORU W NASZEJ KSIĘGARNI "JULIA"
os.TEATRALNE 28 31-947 KRAKÓW - NOWA HUTA
JEŻELI ŻYCZĄ SOBIE PAŃSTWO FAKTURĘ VAT LUB JEST ZMIANA ADRESU BARDZO PROSIMY PRZESŁAĆ NAM NIEZBĘDNE DANE NA E-MAIL ksiegarnia-as@wp.pl !!!!!!!! W PRZYPADKU BRAKU TAKIEJ INFORMACJI NIE ODPOWIADAMY ZA EWENTUALNĄ WYSYŁKĘ POD NIEWŁAŚCIWY ADRES (podany w allegro) LUB ZA BRAK FAKTURY W PRZESYŁCE !!!!!!
W CELU UŁATWIENIA DOSTARCZENIA PACZKI KURIERSKIEJ PROSIMY PODAWAĆ W DANYCH WYSYŁKOWYCH NUMER TELEFONU KONTAKTOWEGO !!!!!!!! ZA UTRUDNIENIA W DOSTARCZENIU PACZKI, WYNIKAJĄCE Z BRAKU TELEFONU - NIE ODPOWIADAMY !!!!
|
|