Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 505,31 zł
- Childhood and Children s Books in Early Modern
- 514,30 zł z dostawą
- 10,45 zł
- O literaturze dla dzieci i młodzieży z
- 20,44 zł z dostawą
- 6,97 zł
- O LITERATURZE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Skrobiszewska
- 13,96 zł z dostawą
Współczesna powieść dla dzieci i młodzieży po roku (5057922604)
Sprzedający nie jest już aktywny
Opis
Przedmiotem rozprawy Współczesna powieść dla dzieci i młodzieży po roku 1990 są tematy, problemy, bohaterowie, wartości w powieściach : społeczno – obyczajowych, powieściach dla dziewcząt, powieściach fantastycznych, powieściach psychologicznych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych.
Monografia zawiera siedem rozdziałów. Występują w niej tematy: rodzina, szkoła i pozarodzinne i pozaszkolne środowiska wychowawcze oraz problemy psychologiczne, moralne, socjologiczne, wartości wychowawcze i estetyczne. Analizowano wybrane powieści: M. Musierowicz, M. Fox, B. Kosmowskiej, E. Przybylskiej, A, Onichimowskiej, D. Terakowskiej, E. Nowak, P. Beręsowicza, J. Zającówny, A. Klawittera, B. Ostrowickiej, T Menciny, J. Świecickiej. Przewagę ilościową nad innymi powieściami mają powieści E. Przybylskiej i M. Fox. Wykorzystano recenzje niektórych powieści z „Guliwera”, „Nowych Książek” i Internetu.
Wyżej wymienieni pisarze ukazują szczególną rolę środowisk wychowawczych w kształtowaniu osobowości dzieci i młodzieży, w zapobieganiu patologii młodzieży szczególnie w okresie jej dojrzewania. Bardzo trudne problemy dojrzewania dziewcząt, problemy moralne, szczególnie drastycznie przedstawiają Ewa Przybylska i Marta Fox. Wstrząsająca jest powieść Doroty Terakowskiej Ono. Dla rodziców na uważną lekturę zasługuje książka Solidarni z rodziną.
Ze środków estetycznych stosowanych w analizowanych publikacjach trzeba wymienić: utożsamianie się bohatera z narratorem, narrację pierwszoosobową, wspomnienia, dziennik, monologi wewnętrzne bohaterów uzewnętrzniające ich przeżycia psychiczne, psychologiczne, dialogi, stosowanie języka młodzieżowego, charakterystycznej struktury, kompozycji powieści.
Ze względu na bogactwo problemów i wartości powieści dla dzieci i młodzieży po roku 1990, aktualne w XXI wieku, kwalifikują się dla gimnazjalistów, licealistów, studentów polonistyki, nauczycieli - wychowawców, rodziców, bibliotekarzy.
Spis treści
Wstęp 5Rozdział 1. Solidarni z rodziną 11Rozdział 2. Rodzina w wybranych powieściach współczesnych dla dzieci i młodzieży 14Rozdział 3. Nauczyciele i uczniowie w wybranych powieściach dla dzieci i młodzieży 19Rozdział 4. Motyw pierwszej miłości w wybranych powieściach współczesnych dla dzieci i młodzieży 23Rozdział 5. O dojrzewaniu młodzieży w wybranych powieściach współczesnych 30Rozdział 6. Problemy moralne we współczesnych powieściach dla dzieci i młodzieży 45Rozdział 7. Bohater na tle rodziny w powieściach Doroty Terakowskiej 55Zakończenie 63Bibliografia 65 1. Powieści 65 2. Opracowania 66
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.