Fritz Thomi-Schaad rozpoczął sprzedaż musztardy na rynku szwajcarskim w 1907 roku. W tamtych czasach zwyczajowo sprzedawano musztardę z glinianych garnków, w mniejszych ilościach nalewając klientom do własnych słoików. W 1934 roku firma rozpoczęła sprzedaż musztardy w tubkach, opakowania, które do tej pory nie było używane do żywności. W tym samym roku po raz pierwszy do reklamowania musztardy została użyta marka Thomy, nazwana na cześć założyciela firmy. Litera i została zastąpiona literą y, aby lepiej sprzedawać się na rynku międzynarodowym, a także ze względów stylistycznych (w Polsce na podobnej zasadzie firmy mają zakończenie ...ex; Drutex, Pewex, Maspex, Budimex :-) ). Od 1951 roku słynny majonez zaczęto sprzedawać również w tubkach. Produkty marki Thomy są sprzedawane w Niemczech od 1954 roku, stąd na niemieckich etykietach napis: seit 1954. Od 1971 Thomy należy do szwajcarskiej firmy Nestle, ale ponieważ nie ma w produkcie zbyt wiele szwajcarskich komponentów, tym samym nie może używać znaku szwajcarskiego krzyża znanego z czekolad, scyzoryków czy serów.
---------------
To gratka dla fanów burgerów, frytek, sosów własnej produkcji, w którym występują ketchup i majonez. 55 % ketchupu, 45 % majonezu, po wyciśnięciu pięknie układa się w biało czerwone barwy *
Bez konserwantów, barwników, z dodatkiem kolendry, kurkumy, przypraw. Nie jest to ręczna robota, naturalne metody produkcji czy jajka z kur pierwszego tłoczenia :-), ale naprawdę warto spróbować.
Skład: olej słonecznikowy (36,9%), koncentrat pomidorowy (29,7%), cukier, ocet, skrobia modyfikowana, żółtka kurze (2,9%), przyprawy (kurkuma, kolendra, papryka słodka, papryczka chilli), sól jodowana, nasiona gorczycy, naturalne aromaty, guma ksantanowa, przeciwutleniacz: EDTA
434 kalorii w 100 g produktu.
*To podpowiedź dla polskiej firmy Roleski, jaki kolejny narodowy produkt powinna stworzyć ;-)