Jest to oferta usług naprawy dużego silnika elektrycznego (jednostki napędowej) i baterii dla Modelu S i X.
Modele: S90, S70, S75, S85, S60, P85D, P90D, P100D
Możliwe alerty: DI_W108, DI_W072, DI_F072, BMS_F107, BMS_U029, BMS_U018
Procedura dla baterii:
Wyciąganie baterii i demontaż obudowy
Pakiet jest czyszczony, górna warstwa jest usuwana, a następnie odrywana jest duża górna pokrywa z blachy, aby odsłonić skupiska modułów zawierających ogniwa. Dokładnie sprawdzamy wannę pod kątem przedostawania się wody, wycieków płynu chłodzącego itp. przed wyjęciem modułów akumulatora z uszkodzonymi ogniwami.
Izolacja i neutralizacja ogniw
Oprogramowanie diagnostyczne identyfikuje, w cegle, który z 16 modułów ma opadające ogniwo. Przy użyciu bardzo czułego sprzętu pomiarowego izoluje się zanikające ogniwo, często tylko jedne z 7104, a następnie umierające ogniwo neutralizuje się. Następnie następuje kombinacja ładowania/rozładowania i testów obciążenia w celu sprawdzenia pomyślnej naprawy modułu/cegiełki.
Naprawy BMS
Każdy moduł zawiera również elektronikę stanowiącą część systemu zarządzania akumulatorem (BMS), który kontroluje i monitoruje szybkości ładowania, szybkości rozładowywania w celu zrównoważenia ogniw. Czasami awarie podzespołów elektronicznych powodują również awarie pakietu. Naprawiamy złożoną elektronikę aż do poziomu podzespołów i rozwiązujemy problemy wynikające z tej części akumulatora.
Wymiana modułu
Chociaż jest to rzadkie, jeśli w module akumulatorowym uszkodzona została wystarczająca liczba ogniw, następną opcją jest wymiana modułu z pakietów dawców, których posiadamy w magazynie. Każdy moduł zawiera 6 cegieł lub grup połączonych równolegle ogniw, a w każdym zestawie akumulatorów o mocy 85 kW znajduje się 16 takich modułów.
Procedura dla silnika:
W Tesli Model S z lat 2012 - 2020 występuje kilka usterek wymagających naprawy jednostki napędowej. Do problemów tych zalicza się nieszczelny pierścień uszczelniający układ chłodzenia silnika, zużycie łożysk powodujące charakterystyczny dźwięk oraz awarię mechaniczną przekładni redukcyjnej. Diagnozujemy silniki Tesli pod kątem różnych parametrów, aby określić awarie lub jakiekolwiek usterki jednostki napędowej.