- Platforma
- PlayStation 3
- Producent
- CAPCOM
- Stan
- Używana
- Wersja językowa
- Angielska
- Stan płyty
- Perfekcyjny
- Stan opakowania
- Bardzo dobry
- Książeczka / Instrukcja
- Tak
- Obsługa PS MOVE / KINECT
- Nie
- Gwarancja
- Rozruchowa
- Wydanie
- Polskie
Street Fighter IV to czwarta odsłona niezwykle popularnej serii bijatyk. Akcja gry osadzona została pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi w drugiej i trzeciej części cyklu. Wśród 25 wojowników, w których gracz może się wcielić, znajdują się zarówno dobrze znani (Ryu, Chun-Li, Ken i inni) jak i zupełnie nowi bohaterowie. Deweloperzy z firmy Capcom postanowili też wrócić do korzeni serii i choć modele postaci oraz scenerie wykonane są w technologii 3D, akcja pokazana została w charakterystycznym dwuwymiarowym rzucie.
.
Street Fighter IV to kolejna odsłona tworzonej przez Capcom serii, która zdefiniowała gatunek dwuwymiarowych bijatyk. Pierwsza jej odsłona ukazała się przeszło dwadzieścia lat temu - w 1987 roku, i zyskała sporą popularność. Jednak największy sukces odniosła wydana cztery lata później druga część będąca w tamtych czasach grą bardzo innowacyjną. To właśnie w Street Fighter II po raz pierwszy mieliśmy możliwość stoczenia pojedynku multiplayer - jeden na jednego
.
Akcja gry osadzona została pomiędzy drugą a trzecią częścią cyklu. Do naszej dyspozycji oddanych zostało 25 postaci, do których oprócz starych znajomych, występujących w poprzednich edycjach (Ryu, Chun-Li, Ken, Guile, Blanka, E. Honda, Zangief, Dhalsim, Balrog, Vega, Sagat, M. Bison), dołączyło także aż pięciu nowych bohaterów - tajna agentka Crimson Viper wykorzystująca w walce liczne dobrodziejstwa techniki, zapaśnik lucha libre El Fuerte, francuski żołnierz Abel preferujący walki w stylu MMA, otyły rywal Kena – Rufus oraz nowy główny boss - Seth. Jeżeli zaś chodzi o sposób prowadzenia rozgrywki, to Street Fighter IV powrócił w swych założeniach do korzeni. Tak, więc pomimo trójwymiarowych postaci i środowiska, walki jak dawniej toczone są w konwencji 2D.
.
Twórcy zdecydowali się usunąć obecną w Street Fighter III możliwość parowania ataków przeciwników. W zamian za to wprowadzili tak zwany revenge system - podczas przyjmowania ciosów ładuje się specjalny, podzielony na dwie części pasek. Zgromadzoną w ten sposób energię możemy wykorzystać do przygotowania tzw. Ultra Combo. Jak zwykle w tego typu grach najwięcej emocji dostarczyć mogą pojedynki z żywym przeciwnikiem, które w Street Fighter IV możemy toczyć również za pośrednictwem Internetu. Oprawa graficzna została wykonana przy użyciu technologii cel-shading, dzięki czemu posiada typowy dla serii, komiksowy charakter. Modele postaci i areny wyraźnie wzorowane były na tych znanych z pierwszych części Ulicznego Wojownika.
.