SMC Pentax-A 50mm F1,7
Chyba najbardziej popularna, ceniona i lubiana manualna pięćdziesiątka Pantaxa z serii A, (co do jasności trzecia jeśli liczyć 50/1,2 który pojawia się rzadko i znika szybko niczym kometa tak, że jakby go nie było:).
Świetny, jasny i doskonały obiektyw, według użytkowników, ostrzejszy od jaśniejszego brata 50/1,4. Cudny obiektyw, idealne zrównoważenie, jasności, ostrości i pięknego rozmycia tła. Genialne szkło do portretów, ostrość jest fenomenalna już na w pełni otwartej przysłonie, przymknięty o działkę staje się już ostry, o kolejną to już żyletka. Doskonale sprawdza się, także w fotografii makro z pierścieniami pośrednimi. O jakości świadczy fakt, że obiektyw 50/1,7 w niezmienionej konstrukcji optycznej był produkowany w serii M, A, F i FA.
Konstrukcja: Doskonała podobnie jak cała seria "A" w większości metal i szkło, w odróżnieniu od całkowicie metalowej serii "M", by obniżyć masę wprowadzono niektóre elementy plastikowe, jak np pierścień przysłon. Pracuje ze wszystkimi analogowymi i cyfrowymi lustrzankami Pentaxa w każdym trybie.
Mechanika: Bez zarzutu, pierścień ostrości nie ma żadnych luzów, pracuje płynnie z prawidłowym i przyjemnym oporem. Pierścień przysłony również pracuje płynnie i precyzyjnie w całym zakresie. Listki czyste i suche, bez śladów zaolejenia, pracują idealnie.
Optyka: Soczewki w stanie doskonałym. Powłoki SMC bez zarzutu. Wewnątrz czysto, żadnych grzybów czy pleśni.
Stan Wizualny: Egzemplarz w stanie bardzo dobrym, praktycznie bez śladów używania. Gwint mocowania filtrów nieskazitelny, czarny jak smoła, guma na pierścieniu ostrości w stanie równie doskonałym, powierzchnia bagnetu świeci jak lustro.
W zestawie:
- obiektyw,
- dekiel przedni oryginalny,
- dekiel tylny oryginalny,
- filtr Hoya Skylight 1A,
Filtr Skylight:
Podobnie jak filtr, UV jest używany jako filtr ochronny, nie wymaga bowiem korekcji naświetlenia. Jego używanie jako filtra ochronnego jest jednak daleko bardziej sensowne, niż filtra UV, którego użycie ma sens tylko nad morzem i na wysokościach ponad 2000 metrów.
Skylight jest filtrem w kolorze bladoróżowym. Używany w fotografii kolorowej nadaje naturalną barwę ludzkiej skórze oświetlonych "zimnym światłem", bez bezpośredniego światła słonecznego, np. jasnobłękitnym niebem, likwiduje również zielonkawy zafarb w przypadku fotografowania motywów oświetlonych światłem przenikającym przez liście drzew. Nieznacznie wpływa na lepsze nasycenie koloru zielonego np. traw czy drzew. Podobnie jak filtr UV również odcina promieniowanie UV. Oznaczenia: 1A (Skylight 1A) odcina 84%, max absorpcja UV w paśmie 535 nm, oraz 1B (Skylight 1B) 82% w paśmie 525nm. Oba filtry podobnie jak UV likwidują także niebieskie zamglenie w dalekich krajobrazach szczególnie w górach.
Zdjęcia zawsze przedstawiają sprzedawany obiektyw !
Zdjęcia wykonano obiektywem SMC Pentax-A 50mm F1,4 przy przysłonie F5 wystawionym na innej aukcji.
|