Caledonia nie pasuje do pudełka i to nam się w niej podoba. Powstał na czwartkowych wieczornych jazdach Cervelo - trasach, które często nie mają już nic wspólnego z "szosówkami". Kiedy spróbowali zaszczepić większe opony na R5 i dokręcić Asperos, narodził się nowy rodzaj motocykla.
Kiedy projektują rower, zaczynają od swojej biblioteki kształtów rur. Kształty te to rurki, które były już używane w innych modelach i o których wiedzą, że mają różne właściwości - aerodynamiczne, sztywne, ultralekkie itd. Dzięki nim Cervelo może szybciej dostroić rower. W przypadku roweru Caledonia chciano zrównoważyć trwałość, niską masę i aerodynamikę oraz wybrać pakiet, który spełniałby wymagania dotyczące osiągów tego typu roweru szosowego.
W rowerze Caledonia zastosowano standardową okrągłą kierownicę, wspornik kierownicy i wspornik siodła, co daje rowerzystom możliwość zbudowania własnego roweru bez kompromisów. Zintegrowane mocowania akcesoriów i ukryte mocowania błotników pozwalają zachować eleganckie linie roweru, dzięki czemu możesz jeździć ze światłami i komputerem nawet w ulewnym deszczu i nadal dobrze wyglądać. Bo każdy wie, że jeśli wygląda szybko, to pewnie tak jest.
Zamiast projektować wiele wersji rowerów z różnymi profilami pozycji (R5, seria R, itd.), jak to miało miejsce w przeszłości, opracowali system, który pozwala na szeroki zakres pozycji na jednym rowerze przy zachowaniu estetycznej i funkcjonalnej czystości, której wymagają. Współcześni kolarze szosowi poszukują rowerów, które poradzą sobie na długich dystansach, narzucą szybkie tempo, nie znają ograniczeń i dają maksimum radości. Dzięki zastosowaniu włókien węglowych o niższym module sprężystości w kluczowych obszarach, aby zminimalizować kruchość włókien o wysokim module, Caledonia oferuje wydajność, komfort i prędkość. Aha, i nadaje się do stosowania z oponą 34 mm. Lub 31mm z błotnikami.
Zdejmowane mocowanie przerzutki przedniej
Mocowanie przerzutki przedniej przykręcane jest z wytrzymałego stopu aluminium i mocowane do ramy za pomocą dwóch śrub z łbem stożkowym. Umożliwia to łatwą wymianę w przypadku uszkodzenia, a także dostosowanie do nowych standardów, które stają się dostępne. Mocowanie przerzutki może być również całkowicie usunięte, jeśli wybierzesz system 1x.
Zintegrowane uchwyty na akcesoria
Zintegrowane mocowania pozwalają na stosowanie błotników, świateł i komputerów bez wpływu na aerodynamikę lub strukturę roweru. Wbudowane systemy wsporników oferują proste i estetyczne rozwiązanie.
Caledonia to rower z geometrią Gravelowa , możliwość wrzucenia opon 32+
Szczegóły
Pedały w zestawie: nie
Rama:Cervelo
Materiał: karbon
Sztywna oś: 12x142mm
Wewnętrzne prowadzenie linek
Mocowanie hamulca tarczowego
Widelec:Cervelo all-carbon
Sztywna oś: 12x100mm
Wewnętrzne prowadzenie linek
Mocowanie hamulca tarczowego
Kierownica:Cervelo
Materiał: aluminium
Rozmiary:
XS - 38cm
S - 40cm
M/L - 42cm
XL/XXL - 44cm
Mostek:Cervelo
Materiał: aluminium
Długość:
XS- 80mm
S - 90mm
M/L - 100mm
XL/XXL - 110mm
Klamkomanetki:Shimano Ultegra 8020
Przerzutka tylna:Shimano Ultegra 8000
11 biegowa
Przerzutka przednia:Shimano Ultegra 8000
Mechanizm korbowy:Shimano Ultegra 8000
52/36 zęby
Kaseta:Shimano HG800
11 rzędowa
Stopniowanie: 11-34 zęby
Hamulce:Shimano Ultegra 8020
Hydrauliczne, tarczowe
Koła:DT Swiss E1850 23 Spline
Mocowanie tarczy hamulcowej: centerlock
Tubeless rady
Opony:Vittoria Zaffiro Pro V
Szerokość: 30mm
Siodełko:Selle Italia boost
Sztyca:Cervelo
Materiał: aluminium
Średnica: 27,2mm