Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 52,04 zł
- Ty i ja
- 58,03 zł z dostawą
- 12,53 zł
- A może ty i ja
- 20,64 zł z dostawą
- 41,99 zł
- JA I MOJE ADHD 60 ćwiczeń, które pomogą dziecku w samoregulacji, koncentrac
- 50,98 zł z dostawą
PORZĄDKI UROJONE. SO IST ES UND ANDERES (3148932973)
Opis
PORZĄDKI UROJONE. SO IST ES UND ANDERES
wydawnictwo: Muzeum Sztuki w Łodzi / Museum Abteiberg
język: polski/niemiecki
stron: 256
okładka: miękka
format: 220x165
ISBN: 978-3-86560-578-8
Punktem wyjścia dla projektu Porządki urojone jest kontekst, w jakim funkcjonują i jaki wytwarzają dwie realizujące go instytucje: Muzeum Sztuki w Łodzi oraz Abteiberg Museum w Mönchengladbach. Ów kontekst to w przypadku łódzkiego muzeum przede wszystkim tradycja konstruktywistycznej awangardy oraz jej powojennych kontynuacji, w przypadku muzeum z Mönchengladbach zaś – minimalizm i konceptualizm lat 60/70.
Wystawa – będąca spotkaniem muzealnych kolekcji oraz prac współczesnych artystów – nie służy jednak przypomnieniu tamtych artystycznych zjawisk, skupia się natomiast na dzisiejszych możliwościach ich aktualizacji i przepracowania. Pokazuje twórczość, która mniej lub bardziej manifestacyjnie odwołuje się do form i kodów wypracowanych na użytek awangardowych i neoawangardowych strategii, przy czym odwołuje się nie po to, by je z nostalgią celebrować, lecz po to, by poddawszy przewrotnemu recyklingowi, użyć do jak najbardziej współczesnych celów.
Zasadniczym odniesieniem jest tutaj sztuka dwóch artystów, których losy splotły się z losami stojących za projektem muzeów, Edwarda Krasińskiego (1925-2004) i Marcela Broodthaersa (1924-1976). Dokonywane przez nich operacje – zarówno pełne patafizycznej dezynwoltury nawiązania Krasińskiego do konstruktywizmu, jak i surrealistyczno-ironiczna gra Broodthaersa z estetyką minimalizmu i konceptualizmu – zdają się bowiem wchodzić w intrygujący dialog z dzisiejszymi praktykami artystycznymi. Aby ukazać, jak rozległe i zróżnicowane jest pole owego dialogu, do projektu Porządki urojone zostali zaproszeni współcześni twórcy reprezentujący różne generacje i środowiska, manifestujący różne postawy i wychodzący z różnych doświadczeń. O ich wyborze nie decydowały formalne podobieństwa, a jedynie otwartość i gotowość zmierzenia się z koncepcjami awangardowych (i neoawangardowych) poprzedników a zarazem z historią powiązanych z nimi muzealnych instytucji.
Wystawa otwierana 13 grudnia w łódzkim Muzeum Sztuki stanowi pierwszą część całego projektu. Druga mieć będzie miejsce w Abteiberg Museum w Mönchengladbach i zostanie zainaugurowana 2 marca 2008 roku. W projekt włączone są również wydarzenia odbywające się w warszawskim Instytucie Awangardy – paramuzealnej instytucji, dla działalności której kontekst stanowi pracownia Edwarda Krasińskiego wraz z pozostawioną w niej unikalną instalacją artysty.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.