- Uwaga! Kupujesz zestaw (komplet) składający się z 4 książek!
- książki są fabrycznie NOWE, oryginalne, papierowe,
- ...
- zapraszam do szybkich zakupów
- WIEDZA DLA TWOICH KÓŁEK ©
1. Polskie motocykle 1918-1945 - Jan Tarczyński, język polski, WKŁ W-wa 2005, wyd. 3 rozszerzone - dodruk 2020, 268 str, format 19,5x24,6 cm, 227 zdjęć i ilustracji, waga 0,74 kg
- bogato ilustrowana (archiwalnymi, czarno-białymi zdjęciami) historia, opisy i dane techniczne silnikowych pojazdów jednośladowych zaprojektowanych i produkowanych oraz montowanych w Polsce w okresie dwudziestolecia międzywojennego, a także podczas II wojny światowej;
- w okresie dwudziestolecia międzywojennego funkcjonowało w Polsce łącznie około 20 wytwórni motocykli, motorowerów i silników przyczepnych do rowerów. Oprócz słynnych, spotykanych po dzień dzisiejszy Sokołów, produkowano motocykle marek mniej znanych, a w obecnych czasach poszukiwanych i wysoko cenionych przez kolekcjonerów, jak choćby MOJ, Perkun, Podkowa, Niemen, Wul-Gum, Lech, Tornedo, SM, czy Zuch.
Historię tych motocykli, ich wytwórni i ludzi zaangażowanych w tworzenie polskich jednośladów, znajdzie Czytelnik w tej właśnie książce.
W jej trzecim wydaniu zamieszczono 30 nowych, unikatowych fotografii (m.in. motocykli Lech, Lot, Wul-Gum-I). Całość stanowi skarbnicę wiedzy o polskich dokonaniach konstrukcyjnych i produkcyjnych na polu jednośladów w okresie II Rzeczypospolitej. Dodruk książki z 2005 r.
- zawiera opisy motocykli, motorowerów i silników przyczepnych produkowanych seryjnie (w większych lub małych ilościach) oraz prototypów takich marek jak:
Lech,
CWS,
Sokół,
MOJ,
SM,
WNP,
Zuch,
Tornedo,
Łucznik,
Niemen,
Wul-Gum,
SHL,
Podkowa,
Perkun,
Choiński,
Wisła,
Lot,
Orlę,
SM,
MK,
Fabiański,
Kempisty,
Malcherek,
Fabiś
- w załącznikach opisano zestaw indywidualnego wyposażenia motocykli Sokół 1000 z przyczepką do rkm, szczegóły wyposażenia Sokoła 1000 z przyczepką oraz dalsze losy fabryki PERKUN SA w świetle dokumentów Zarządu
- kod produktu: WK-PO-MO1
2. Polskie motocykle 1946-1985 - Andrzej Zieliński, język polski, WKŁ W-wa 2015, wyd. 5, dodruk wyd. z 2012, 208 str, 182 archiwalne zdjęcia i ilustracje, w tym 27 kolorowych (współczesnych), format 19,5x24,6 cm, waga 0,60 kg, twarda oprawa
- bogato ilustrowana historia, opisy i dane techniczne motocykli i skuterów seryjnych i ich pochodnych (Sokół, SHL, WFM, WSK, Junak, Osa) oraz sportowych i prototypów (Gad, Fis, WSK, SHL, WFM, Promot) produkowanych w Polsce w latach 1946-1985, plus charakterystyka przemysłu motocyklowego w Polsce i jej chronologia
- zajrzyj do książki (tu także znajdziesz spis treści) - oto nieaktywny link (skopiuj i wstaw do przeglądarki internetowej):
https://www.wkl.com.pl/fragmenty_ksiazek/323_978_83_206_1518_0_polskie_motocykle_1946_1985.pdf
- kod produktu WK-PL-MO2
3. Motocykle w PRL - rzecz o motoryzacji i nie tylko … - Tomasz Szczerbicki, język polski, Vesper 2012, 562 str, ponad 650 zdjęć i ilustracji, format 21x21 cm, twarda oprawa z obwolutą, waga 1,87 kg (!)
- niezwykła książka opisująca dzieje motocykli w Polsce Ludowej w latach 1945-1989 - oprócz polskich marek (WFM, WSK, Junak, SHL) prezentuje kilkanaście importowanych (z innych krajów socjalistycznych - Jawa, MZ, CZ, IFA, Iż, M-72, K-750, Panonnia oraz z państw kapitalistycznych - m. in. skutery Lambretta, Peugeot, BMW, Triumph, Norton, BSA, AJS, Harley-Davidson i inne) - po raz pierwszy prezentuje faktyczny stan polskiego motocyklizmu w tych latach, a w ramach tytułowego „nie tylko” poznamy sylwetki wielu ciekawch ludzi (konstruktorów, mechaników, kierowców sportowych i pasjonatów motocykli - zloty i kluby motocyklowe) - wszystko to na tle aspektów społecznych i ekonomicznych socjalizmu powodujących stały niedobór wszystkiego (ceny, przydziały, ogłoszenia), sprowadzanie z zagranicy - wiele prezentowanych wątków pozwoli poznać i docenić trud związany z posiadaniem motocykla w tych czasach, a także współczesną nam łatwość i taniość nabycia współczesnych motocykli - większość zdjęć publikowana jest po raz pierwszy,
- cena wydawcy 89,90 zł - U nas duużo taniej!!!
- zajrzyj do książki - video - oto nieaktywny link (skopiuj i wstaw do przeglądarki internetowej):https://youtu.be/NpMajn3cNJ4
- kod produktu: VE-MO-PRL
4. Motorowery w PRL - rzecz o motoryzacji i nie tylko … - Tomasz Szczerbicki, język polski, Vesper 2018, 392 str, ponad 400 zdjęć i ilustracji, format 21x21 cm, twarda oprawa, waga 1,23 kg (!)
Książka prezentuje wszelkie marki i modele motorowerów spotykanych na polskich drogach w latach 1918-1990, w tym produkcji polskiej oraz zagraniczne - wszystkie pokazane na archiwalnych zdjęciach z epoki w działach:
1) motorowery w Polsce 1918-1939
2) motorowery w Polsce 1939-1945
3) motorowery w Polsce 1945-1990
4) motorowery w polskich muzeach
5) literatura motorowerowa
Motorowery to bardzo ważne pojazdy w naszej historii! Choć dziś jeździmy nowoczesnymi samochodami lub szybkimi motocyklami, to właśnie poczciwe Komary, Romety czy importowane Jawki były dla większości z nas początkiem przygody z motoryzacją. Pierwszym pojazdem silnikowym, którym jeździliśmy.
Przedwojenna historia to krajowe „setki”, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150–200 tysięcy. Krajową produkcję wspierał import między innymi takich marek jak Simson czy Jawa.
W latach 60. XX wieku na naszych drogach królowały Komary w różnych wersjach. Lata 70. i 80. należały do Rometów, z ich największą gwiazdą, czyli motorynką.
Rola motorowerów w historii motoryzacyjnej i społecznej naszego kraju była ogromna. Z jednej strony były bardzo przydatnymi pojazdami w gospodarstwach wiejskich, z drugiej – marzeniem nastolatków mieszkających w miastach. A pomiędzy nimi ogromna lista celów, do jakich używano motorowerów oraz masa przygód, jakich dostarczały
- zajrzyj do książki - video - oto nieaktywny link (skopiuj i wstaw do przeglądarki internetowej):
https://youtu.be/TVAQyeY2A5c
- cena wydawcy 79,90 zł - U nas duużo taniej!!!
- kod produktu: VS-MO-Y-PRL
ad1) spis treści:
Od Autora /7
Zamiast wstępu /9
CZĘŚĆ I
Motocyklizm w II Rzeczpospolitej /19
Rozdział 1. Pierwsze polskie zamierzenia produkcyjne /19
Rozdział 2. Rozwój produkcji seryjnej w przemyśle państwowym
i wytwórczość prywatna /25
Rozdział 3. Motocykle w Wojsku Polskim /48
CZĘŚĆ II
Motocykle, motorowery i silniki przyczepne /59
Rozdział 1.
Motocykle produkowane na podstawie własnych
projektów /59
Lech /59
CWS M 55 /65
CWS M 111-Sokół 1000 M 111 /79
Sokół 600 RT M 211 /112
MOJ 130 /133
SM 98 /144
WNP 98 /144
Zuch 98 /144
Tornedo /151
Sokół 200 M 411 /155
Łucznik /161
Rozdział 2.
Motocykle produkowane seryjnie z importowanymi
zespołami napędowymi /164
Niemen R 75 /164
Niemen R 100 /164
Niemen 100 DS /169
Niemen 100 DV Unit /169
Niemen 125 DV /169
Niemen 150 DV /169
Wul-Gum-Prior /173
Wuj-Gum 98 /173
Wul-Gum-l /173
SHL 98 /176
Perkun 98 (100 P) /183
Podkowa 98 /190
Rozdział 3.
Motocykle prototypowe i produkowane w krótkich seriach
informacyjnych /197
Choiński /197
Wisła 75 /200
Lot /201
CWS - JAP 1000 /202
Orlę 350 /207
SM 500 /210
MK 350 /217
CWS 600 typ T / 218
CWS M 111 typ T /221
Sokół 500 RS M 311 /223
Sokół 1000 M 121 /226
Sokół 600 RT M 231 /229
Perkun 125 / 230
Fabiański 75 /234
S-150 (Sokół 150?) /237
Rozdział 4.
Silniki przyczepne do rowerów /240
Kempisty 85 /240
Malcherek 50 /244
Fabiś /246
Zakończenie /247
Załącznik 1. Zestaw indywidualnego wyposażenia motocykla
Sokół 1000 z przyczepką do rkm /248
Załącznik 2. Szczegóły wyposażenia motocykla Sokół 1000
z przyczepką /249
Załącznik 3. Dalsze losy Towarzystwa Fabryki Motorów
"Perkun" S.A. w świetle dokumentów Zarządu /252
Bibliografia /256
Indeks nazwisk /258
A short overview of the Polish motorcycle industry 1918-1945 /261
ad2) spis treści:
Od Autora /8
CZĘŚĆ I
Ogólna charakterystyka przemysłu motocyklowego w Polsce/9
Wprowadzenie /9
Rozdział 1. Lata 1946-1954 /10
Pierwsze kroki w przemyśle /10
... i w sporcie /15
Rozdział 2. Lata 1955-1965 /17
Liczbowy i asortymentowy rozwój produkcji /17
Liczne sukcesy sportowe /34
Rozdział 3. Lata 1966-1970 /45 Koncentracja produkcji /45
Pogorszenie sytuacji sportu /50
Rozdział 4. Lata 1971-1980 /54
Pozostał jeden producent /54
Krajowy sprzęt znika z tras /64
Rozdział 5. Lata 1981-1985 /66
Część II
Motocykle i skutery z lat 1946-1985 /69
Rozdział 1. Pojazdy seryjne, ich prototypy i pochodne /69
Pierwsze powojenne konstrukcje motocyklowe /69
Motocykle typu M06 produkowane przez Warszawską Fabrykę Motocykli i Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku /77
Motocykle typu M06 i M11 produkowane przez Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych /100
Motocykle SHL M17 Gazela /112
Motocykle typu M21 produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku /116
Motocykle typu M07 i M10 produkcji Szczecińskiej Fabryki Motocykli /129
Skutery produkcji Warszawskiej Fabryki Motocykli /138
Rozdział 2. Pojazdy wykonywane w krótkich seriach lub jednostkowo /146
Motocykl Gad 250 /146
Motocykl żużlowy Fis /146
Prototyp motocykla WSK 125 z 1957 roku /149
Prototyp motocykla SHL 250 /150
Prototyp motocykla WFM M16 /152
Motocykle WSK typu Sarenka /153
Motocykle WSK typu M19 /157
Motocykle sportowe z Kieleckich Zakładów Wyrobów Metalowych /159
Motocykle sportowe Promot /162
Motocykle WSK typu M24 /166
Motocykle sportowe WSK typu MR16 (od 1970 roku) /168
Motocykl WSK Barron 125 /175
Ostatnie prototypy motocykli WSK /177
Prototypowe skutery spoza Warszawskiej Fabryki Motocykli /179
Podsumowanie powojennej historii motocykla /182
Najważniejsze wydarzenia w powojennej historii polskiego motocykla /184
Wykaz opisanych motocykli i skuterów /188
Bibliografia /190
Indeks nazwisk /191
[Kod produktu: GtySt9F473 xJPvENIEB1 i33cmBOCzA 7r]