HPR Diesel 5 to wysokiej jakości półsyntetyczny olej silnikowy SAE 5W-40, bez modyfikatorów tarcia. Wyposażony jest w PODWÓJNĄ WARSTWĘ ochrony silnika przed zużyciem z FULL Zink i zaawansowaną technologią EXTRA TEN firmy Penrite. Zawiera połączenie zaawansowanych technologicznie dodatków, w tym zwiększonych poziomów dyspergatora i modyfikatorów lepkości przy niskim ścinaniu. Chroni przed korozją, utlenianiem oleju i szlamem we wszystkich warunkach pracy.
HPR Diesel 5 jest zalecany do stosowania w pojazdach, w których pierwotnie zalecane przez producenta były oleje silnikowe klasy SAE 5W-30 lub 5W-40.
Pojazdy: samochody osobowe, lekkie samochody dostawcze, ciężkie samochody dostawcze, ciężarówki, ciągniki rolnicze, wózki widłowe
Rodzaje paliwa: benzyna, LPG, E10, olej napędowy
ZASTOSOWANIE
HPR Diesel 5 jest przeznaczony do stosowania w nowoczesnych silnikach 4, 6 i 8-cylindrowych z wieloma krzywkami, z wieloma zaworami (w tym VVT), wolnossących, z doładowaniem, turbodoładowaniem, common rail i wtryskiem bezpośrednim. Nadaje się również do silników wysokoprężnych wyposażonych w hydraulicznie napędzane jednostki wtryskowe.
HPR Diesel 5 nie jest zalecany do stosowania w silnikach wysokoprężnych wyposażonych w filtr DPF (Diesel Particulate Filter), który wymaga oleju silnikowego klasy niskiej SAPS ACEA C (popiół siarczanowy, fosfor i siarka). Zalecamy zapoznanie się z zaleceniami dotyczącymi prawidłowej klasy i specyfikacji.
HPR Diesel 5 nadaje się do stosowania w silnikach wysokoprężnych w samochodach osobowych, motocyklach, lekkich i ciężkich samochodach dostawczych do ciężarówek, ciągników, sprzętu rolniczego i do robót ziemnych, a także urządzeń przemysłowych, takich jak wózki widłowe i silniki stacjonarne. Może być stosowany z olejem napędowym i benzyną / E10 / LPG (dual fuel). Nadaje się do silników benzynowych i LPG jako mieszany olej flotowy i może być stosowany w motocyklach z mokrymi sprzęgłami.
TECHNOLOGIA EXTRA TEN
HPR Diesel 5 ma dodatek Penrite EXTRA TEN w klasie SAE oleju. Technologia ta pomaga chronić silnik poprzez zastosowanie normalnej lepkości rozruchowej z olejem o lepkości wyższej temperatury roboczej. Poprawia to wytrzymałość filmu olejowego silnika, obniżając ciepło tarcia, zapewniając jednocześnie dodatkową warstwę ochrony przeciwzużyciowej w porównaniu do standardowych olejów klasy SAE, zmniejszając zużycie silnika we wszystkich warunkach jazdy.
ZALETY
- EXTRA TEN zapewnia DODATKOWĄ WARSTWĘ ochrony silnika
- Pakiet dodatków FULL Zink dla lepszej ochrony silnika przed zużyciem
- Lepsza ochrona silnika niż przy oleju klasy 5W-30
- Minimalizuje tworzenie się szlamu
- Mniejsze zużycie oleju w porównaniu do olejów 5W-30
- Zmniejsza zużycie poprzez kontrolowanie osadów sadzy
- Dłuższa żywotność silnika
- Zmniejszone osady silnika w wysokiej temperaturze
- Dłuższa żywotność oleju
- Zmniejszone zużycie dzięki zaawansowanym olejom bazowym
- Lepsza ochrona przy odpalaniu
- Może być stosowany zarówno w silnikach Diesela jak i LPG
- Nadaje się do wtryskiwaczy uruchamianych hydraulicznie
- Bezpieczny dla motocykli z mokrym sprzęgłem
NAJWAŻNIEJSZE SPECYFIKACJE
- ACEA A3/B4 (PRIOR TO 2017)
- ACEA E7 (PRIOR TO 2017)
- API CG-4
- API CH-4
- API CI-4
- API CI-4 PLUS/SL
- Ford M2C153-H
- Ford M2C171-C
- Ford M2C912-A1
- Ford M2C913-A
- Ford M2C913-B
- Ford WSS-M2C913-A
- Ford WSS-M2C913-B
- Global DLD-2
- Global DLD-3
- JASO DH-1
- MB 228.3.
- Opel B 040 2098
- Peugeot PSA D-02
- VW 502 00
- VW 505 00
Odpowiedni do stosowania, gdzie wymagane są poniższe specyfikacje
- Ford M2C913-C
- Ford WSS-M2C913-C