NORD LEAD A1 SYNTEZATOR MUSIC CENTER ŁÓDŹ
Nord Lead A1 to syntezator o rewelacyjnym brzmieniu, działający w oparciu o technologię modelowania analogowego, z uproszczonym i przez to oferującym potężne możliwości interfejsem użytkownika.
Lead A1 – szybki i skuteczny Lead A1 idealnie sprawdza się we wszystkich gatunkach muzycznych zarówno na scenie, jak i w studiu nagrań. Dzięki dokładnie przemyślanemu interfejsowi użytkownika Lead A1 zachęca do eksperymentów, umożliwia szybsze programowanie barw i zapewnia fantastyczne rezultaty brzmieniowe.
Najważniejsze informacje Oscylatory
- Unikalna sekcja oscylatorów
- 8 konfiguracji parametrów oscylatora
- Pitch, Detune, Shape, Sync, AM, Noise, Sub Mix, FM
- Tradycyjne, analogowe i cyfrowe przebiegi
- Tryb Unison
Modulacja
- LFO z 5 rodzajami przebiegów
- Obwiednia modulacji
- LFO działa jako dodatkowa obwiednia ModEnv
Filtry
- Filtry dolnoprzepustowe o nachyleniu 12 i 24 dB/okt.
- Filtry górno-przepustowy i pasmowo-przepustowy
- Symulacje filtrów tranzystorowego i diodowego drabinkowego z syntezatorów Mini (Moog) i TB-303
Efekty
- Ensemble, Chorus, Phaser, Flanger, Ring Modulator, Drive
Tryb Performance
- 4-częściowy multitimbral
- Synchronizacja Arpeggiatora, LFO i efektu delay przez Master Clock
- Funkcja Morph obsługiwana za pomocą koła modulacji i dynamiką Velocity
- MIDI przez USB
Nowe funkcje
- Mutator NOWOŚĆ
- Przycisk Like NOWOŚĆ
- Super tłusty tryb Unison
Najlepsze modelowanie analogowe… Sercem syntezatora Lead A1 jest nowa sekcja modelowania analogowego. Do czynienia mamy z wirtualnie analogową syntezą na zupełnie nowym, najwyższym poziomie. Dzięki temu, na drodze modelowania odtworzyć można z niespotykanym dotąd realizmem cały, analogowy tor sygnałowy. To daje nieograniczone możliwości brzmieniowe. Lead A1 to syntezator niezwykle wszechstronny i uniwersalny. Ze swoją 24-głosową polifonią i czterema działającymi równolegle warstwami brzmień daleko wykracza ponad to, co potrafią modne ostatnio, jednak ograniczone w kwestiach możliwości repliki syntezatorów analogowych. … w połączeniu z najbardziej intuicyjnym interfejsem Za podstawę projektu Lead A1 posłużył zupełnie nowy, przemyślany w detalach panel sterowania. Taki układ interfejsu zaprojektowano kierując się życzeniami profesjonalnych użytkowników – nawet tych najbardziej doświadczonych w programowaniu – którzy zawsze chcą uzyskać idealne brzmienie w studiu lub na koncercie, tak szybko, jak to możliwe. Lead A1, z nową, unikalną sekcją oscylatora, zaprogramowaną wstępnie matrycą modulacji i uproszczoną sekcją obwiedni ADR, pozwala na szybkie tworzenie barw i łatwe eksperymenty z dźwiękiem. Teraz wszystkie, niesamowite barwy możesz tworzyć znacznie szybciej, niż to zazwyczaj jest możliwe w instrumentach o takim potencjale. Sekcja oscylatorów W nowej sekcji oscylatora Lead A1 znalazło się 47 różnego rodzaju przebiegów, od klasycznych fal analogowych do cyfrowych harmonicznych i nieharmonicznych. Dzięki unikalnym ustawieniom konfiguracji programowanie przebiega znacznie szybciej niż do tej pory. Zacznij od wyboru fali dla Oscylatora, wybierz jedno z ustawień konfiguracji OSC CONFIG - Pitch, Detune, Shape, Sync, Sub Mix, FM, AM lub Noise – i użyj pokrętła Adjust, aby dopasować ustawienia tej konfiguracji. W rezultacie programowanie staje się niezwykle łatwe, bez konieczności typowej, skomplikowanej edycji parametrów toru sygnałowego, cały czas z możliwością eksperymentowania. Taki sposób tworzenia dźwięków zachwyci zarówno zaawansowanych jak i mniej doświadczonych programistów barw. Konfiguracje w sekcji Oscylatora Pitch - regulacja wysokości dźwięku oryginalnego oscylatora. DeTune - sygnał drugiego oscylatora, z regulacją wysokości dźwięku. Sub Mix - sygnał drugiego oscylatora, z wyborem kształtu przebiegu i wysokości dźwięku. Shape - kształtowanie przebiegów Panel Analog, Extended Analog i Fixed Pulse za pomocą tradycyjnych metod, pozostałe przebiegi zmieniane są na drodze procesu kształtowania spektralnego. Sync - symulacja Hard Sync poprzez dodanie dodatkowego oscylatora służącego za referencyjny dla synchronizacji. FM - modulacja oscylatora 1 w wysokich częstotliwościach, za pomocą fali sinus z oscylatora 2. Do wyboru jest kilka różnych zakresów wysokości dźwięku dla oscylatora 2 (od -12 do +48 półtonów). AM - tworzenie amplitudy modulacji (Amplitude Modulation) z wykorzystaniem drugiego oscylatora. Noise - dodanie szumu do oryginalnego sygnału, z ustawieniem poziomów za pomocą Osc Control. Filtry W sekcji filtra Lead A1 znajdują się klasyczne filtry Low Pass 12 i 24 dB, High Pass i Band Pass, a także pierwszorzędne symulacje filtrów diodowego i drabinkowego z legendarnych syntezatorów Mini i TB-303, wykorzystane także w modelu Lead 4. Dzięki technologii modelowania filtry z Lead A1 oddają prawdziwy charakter i reakcję oryginałów, co pozwala na wszechstronne kształtowanie brzmienia z najwyższą precyzją. Filtry działają niezwykle płynnie i cechuje je ciepły, analogowy charakter. LFO i Modulacja Lead A1 posiada LFO z wyborem kształtu fali i trój-fazową obwiednię modulacji ADR. Częstotliwość LFO można zsynchronizować z zegarem master clock, natomiast obwiednię modulacji można wyzwalać ustawieniami Velocity i/lub przez LFO. Dostępna jest również funkcja działania odwrotnego Invert. Dzięki intuicyjnemu rozmieszeniu funkcji na panelu przednim, aktualne ustawienia modulacji są zawsze widoczne, co ułatwia kreowanie niesamowitych barw. Efekty W sekcji efektów Lead A1 znajdziemy dwa, nowe i niezwykłe modele efektów analogowych - Ensemble i Chorus, stworzone na wzór efektów z konkretnych syntezatorów analogowych. Efekty te nadają brzmieniu klasycznego ciepła i analogowego charakteru. Oprócz tego, dla każdej warstwy, dostępne są znakomicie brzmiące efekty Ring Modulation, Phaser, Flanger lub Drive, oraz dodatkowo osobny Delay i Reverb. Koło modulacji i Velocity Morph Morph to klasyczna dla syntezatorów Nord funkcja, pozwalająca równocześnie sterować dowolnymi parametrami Lead A1 za pomocą koła modulacji, sterownika nożnego lub dynamiką (velocity). Funkcja Morph jest bardzo łatwa w użyciu – przytrzymaj przycisk Morph i wybierz ustawienie dowolnie wybranej gałki. NOWE FUNKCJE DOSTĘPNE OD TARGÓW NAMM, STYCZEŃ 2014 Przycisk Like - NOWOŚĆ Unikalnym rozwiązaniem w Nord Lead A1 jest nowy przycisk LIKE, prosta i absolutnie praktyczna funkcja do użycia w trakcie tworzenia brzmień. Kiedy programujesz barwy, często nie masz pewności, czy barwa brzmi już idealnie. Teraz możesz po prostu “Polubić” to, co stworzyłeś w Lead A1 zapisując brzmienie w domyślnej komórce i kontynuować edycję. Możesz polubić nawet do 50 różnych wersji i przełączać się między nimi porównując polubione brzmienia, albo wrócić do jednej wybranej wersji wśród „polubionych” i poddać ją dalszej edycji. Kiedy skończysz, zapisujesz ulubioną barwę lub barwy do pamięci Lead A1. Funkcja Mutate - NOWOŚĆ Twórz różne odmiany wybranej barwy korzystając ze znanej z modelu Lead 4 funkcji Mutate. Zakres zmiany barwy dla jednego a może wszystkich parametrów ustawiasz wcześniej w procentach. Oprócz tego dostępna jest też szalona funkcja Randomize, za pomocą której stworzysz zupełne nowe brzmienie wybierając dla wszystkich parametrów ustawienia losowe. Unison - NOWOŚĆ Z zupełnie nowym, “Tłustym-Jak-Trzeba” trybem Unison Lead A1 może stanąć w szranki z dowolnym, klasycznym instrumentem analogowym. Arpeggiator Syntezator Lead A1 posada cztery niezależne Arpeggiatory, działające w trybach Up/Down oraz Random, z przebiegami obejmującymi zakres do 4 oktaw. Wszystkie lub dowolny z arpeggiatorów można zsynchronizować z zegarem Master Clock instrumentu. Master Clock W sercu Lead A1 tyka zegar Master Clock, do którego można synchronizować Arpeggiator, LFO oraz efekt Delay. Tempo Master Clock w ustawieniu slave można przyporządkować do tempa podanego z zewnątrz za pomocą MIDI. Przycisk Tap-tempo, służy do nabicia tempa do rytmu granego przez perkusistę lub tempa podkładów muzycznych. Warstwy i brzmienia dzielone Cztery identyczne syntezatory o tak potężnych możliwościach uruchomione razem dają efekt zapierający dech w piersiach. W trybie Split na każdą stronę przypadają dwie barwy. Dzięki funkcji Hold możesz przytrzymać wybrane brzmienie pod spodem, na wierzchu używając w tym czasie innego brzmienia. Tryb Multi Edit Nowością w Lead A1 jest tryb Multi-Edit do edycji i sterowania brzmieniami z czterech warstw równocześnie. Gdy zapiszesz ten tryb jako część programu Performance, możesz w czasie rzeczywistym kontrolować wszystkie cztery brzmienia Lead A1. Cztery wyjścia Lead A1 posiada cztery niezależne wyjścia audio, z możliwością skierowania każdej z czterech warstw brzmieniowych syntezatora na osobne wyjście. Co więcej, każde z brzmień można ustawić w panoramie za pomocą regulacji dostępnej na panelu górnym Lead A1. Sound Manager Wraz z Lead A1 użytkownik otrzymuje oprogramowanie Nord Sound Manager dla systemów OS X i Windows. Sound Manager to specjalna, prosta w obsłudze aplikacja, służąca do organizacji, archiwizacji i transferu programów brzmieniowych. MIDI Lead A1 obsługuje MIDI przez USB, zatem syntezator można szybko i wygodnie połączyć z sekwencerem lub oprogramowaniem Sound Manager. Wszystkie pokrętła Lead A1 wysyłają komunikaty MIDI Control. Sprzęt na lata Lead A1 i Lead A1R, tak jak wszystkie instrumenty Nord, są produkowane ręcznie, z dbałością o najmniejsze detale i jakość, w zakładach Norda w Sztokholmie. W wersja z klawiaturą montowana jest 49-klawiszowa klawiatura Fatar® o super szybkiej reakcji. Wersja rack/desktop, nie licząc klawiszy, koła modulacji i sterownika pitch, posiada w 100% identyczny zestaw funkcji co wersja z klawiaturą, i nadaje się do użycia zarówno na scenie jak i w studio. Wyposażone w pełni metalową obudowę, solidne regulatory i stworzone z najwyższą dbałością o jakość syntezatory Lead A1 i A1R to instrumenty, które posłużą ci do końca życia, a nawet jeszcze dłużej.
Dane techniczne
PODSTAWOWE DANE
- Klawiatura dynamiczna, 49-klawiszy, funkcja zmiany oktaw (2 oktawy w dół i w górę).
- Podział klawiatury (Split) na dwa zakresy, górny i dolny.
- Koło modulacji (tylko wersja z klawiaturą)
- Kontroler Pitch Stick, bez punktu zerowego pośrodku (tylko wersja z klawiaturą).
- Programowana regulacja zmiany wysokości dźwięku Pitch: do 4 oktaw w górę i w dół
- Osobne ustawienia zakresów Pitch w górę i w dół: -12 lub -24 półtonów, + 2 półtony
- 1 wejście dla sterownika nożnego Sustain.
- 1 wejście dla pedału ekspresji.
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
- 3-pozycyjny wyświetlacz LED, 23 pokrętła i ponad 20 przycisków do edycji brzmień i programowania ustawień instrumentu.
SEKCJA OSCYLATORA
- Oscylator z wieloma różnymi rodzajami przebiegów (tradycyjne analogowe, rozszerzone analogowe, pulse, obliczane w czasie rzeczywistym przebiegi algorytmiczne dla syntezy addytywnej, FM i formatowej)
- Pokrętło konfiguracji OSC z 11 kategoriami (Pitch, Shape, Osc Sync, Noise Mix, Osc 2 Detune, Sine Mix, Tri Mix, Saw Mix, Square Mix, Freq Modulation, Amp Modulation)
SEKCJA FILTRA
- Do wyboru: filtr dolno-przepustowy i pasmowo-przepustowy o nachyleniu 12 dB (2-rzędu), 24 dB (4-rzędu), filtr górno-przepustowy oraz filtry drabinkowe Ladder M i Ladder TB.
- Regulacja: częstotliwość odcięcia filtra, rezonans, poziom obwiedni, poziom obwiedni kontrolowany dynamiką klawiatury.
- Obwiednia ADR/ASR.
- Przypisanie reakcji filtra do zakresu klawiatury: wyłączony, 1/3, 2/3 lub cała.
- Regulowany efekt przesterowania dla filtra
SEKCJA MODULACJI
- LFO generuje przebiegi: trójkątny, kwadrat, piło-kształtny, odwrócona piła lub sample and hold. LFO można przypisać do zmiany częstotliwości odcięcia filtra i modulacji oscylatora. Tempo LFO możne być synchronizowane z Master Clock.
- LFO można przełączyć do polifonicznego trybu Env o czterech różnych charakterystykach i w ustawieniu sample and hold manualnie wyzwalać z klawiatury (polifoniczny S/H).
- Arpeggiator: Zakres: 1 - 4 oktawy. Rodzaje: W górę, w dół, góra/dół i losowy. Tempo przebiegów arpeggio synchronizowane z Master Clock.
- Obwiednia ADR/ASR, kontrola dynamiki (velocity) wł./wył., odwrotny kierunek obwiedni wł./wył.
SEKCJA WZMACNIACZA
- Obwiednia ADR/ASR, sterowanie dynamiką (velocity) wł./wył., regulacja wzmocnienia.
- Indywidualna kontrola położenia w panoramie Pan dla programu
SEKCJA PERFORMANCE
- Tryby głosowe Voice: Poly, Legato z portamento, Mono, True Unison 1, 2 i 3.
- Cztery programy brzmieniowe, które można układać w warstwy i używać w trybie wielo-brzmieniowym.
EFEKTY
- Sekcja FX z efektami Flanger, Phaser, Ring Modulation, Chorus, Ensemble oraz Drive.
- Sekcja Delay z nabiciem tempa, czterema poziomami wybrzmienia feedback, stereo ping-pong, regulacja poziomów dry/wet. Tempo Delaya można synchronizować do Master Clock.
- Sekcja pogłosu Reverb z pięcioma algorytmami (Room, Stage 1, Stage 2, Hall 1, Hall 2).
PAMIĘĆ
- Programy (pojedyncze barwy): 8 x 50 (400) komórek
- Performance (brzmienia złożone): 4 x 50 (200) komórek
WYJŚCIA AUDIO
- 4 wyjścia. Każdą z warstw brzmieniowych można przypisać do innego wyjścia.
- Wyjście słuchawkowe.
- Nisko-szumowe, 24-bitowe przetworniki cyfra-analog działające w wysokiej rozdzielczości.
FUNKCJE MIDI
- Wszystkie pokrętła i przełączniki wysyłają i odbierają komunikaty Control Change.
- Zapis programów przez System Exclusive. Zapis jednego programu lub wszystkich naraz.
- Master Clock synchronizowany do tempa podanego przez MIDI.
- Funkcja Soft Thru
ZŁĄCZA
- 4 liniowe wyjścia audio - złącza jack 6,35 mm, niesymetryczne
- Wyjście słuchawkowe Stereo - złącze stereo jack 6,35 mm
- Wejście Sustain Pedal - jack 6,35 mm Można podłączyć różne sterowniki nożne, np. Roland DP-2, DP-6, Yamaha FC-4, FC-5, Fatar VFP1-25 itp.
- Wejście Control Pedal - stereo jack 6,35 mm, TRS. Do podłączenia sterowników Yamaha FC-7, Roland EV-7, Roland EV-5, Korg EXP2 lub Korg XVP10.
- Port USB obsługujący MIDI
- MIDI In, MID Out - 5-pinowe złącza DIN
AKCESORIA W ZESTAWIE
- Instrukcja obsługi
- Kabel zasilania ze złączem IEC C14
- Uchwyty do montażu w racku (tylko wersja rack)
WYMIARY
- Nord Lead A1: 864 x 94 x 272 mm
- Nord Lead A1R: 466 x 115 x 169 mm
WAGA
- Nord Lead A1: 4.85 kg
- Nord Lead A1R: 3 kg
|
|