Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 249,00 zł
- Miles Davis kind of blue SACD MFSL Mobile Fidelity MOFI nowa
- 258,99 zł z dostawą
- 146,14 zł
- Mooer Black Secret Micro Mini Distortion Electric
- darmowa dostawa
MOOG MINIMOOG VOYAGER ELECTRIC BLUE NOWY (4945666304)
Sprzedający 600cc
poleca 100,00%
|
199
Opis
Produkt nowy, nieużywany, objęty 2 letnią gwarancją polskiego dystrybutora z możliwością jej przedłużenia do 3 lat po zarejestrowaniu produktu. Darmowa wysyłka kurierem UPS.
Minimoog Voyager Electric Blue jest nie tylko najlepiej brzmiącym, ale również fantastycznie wyglądającym syntezatorem
Syntezator Minimoog Voyager analogowym syntezatorem monofonicznym. Zawiera on w zasadzie wszystkie cechy oryginalnego Minimooga Model D, który został wyprodukowany przez Moog Music, INC 1970/82. Posiada on wiele dodatkowych funkcji w tym trójwymiarową powierzchnie dotykową, MIDI IN i MIDI OUT, rozbudowane opcje patch oraz wiele innych nowych funkcji.
Tor sygnału zaczyna się od trzech wysoce stabilnych oscylatorów napięciowych, jednego generatora szumów i jednego przedwzmacniacza dla zewnętrznych sygnałów audio. Następnie Modyfikacja sygnału następuje za pomocą dwóch filtrów Moog i jednego stereo VCA (Voltage Controlled Amplifier). Źródłem modulacji są dwa generatory obwiedni ADSR (Attack Decay Sustain Release) oraz jeden LFO (Low Frequency Oscillator). Instrument posiada 44 klawiszową dynamiczną klawiaturę czułą na docisk, kółka pitch band i modulacji oraz trójwymiarową powierzchnie dotykową i wiele kontrolerów i wejść jack control/pedal.
MINIMOOG VOYAGER ma bardzo solidną budowę a przedni panel instrumentu może być ustawiony pod wieloma kontami. Zasilany może być napięciem od 100 do 240 V.
Moog Voyager Touch Surface CV Control of two Moogerfoogers - Video
Sterowanie napięciowe [Control Voltage – CV] – o co tu chodzi?
Muzyka elektroniczna posługuje się pewnymi „tajemniczymi” pojęciami, wśród których jednym z najważniejszych jest sterowanie napięciem [ang. Control Voltage, w skrócie CV]. Sterowanie to polega na przesyłaniu sygnałów elektrycznych o zmiennym napięciu, a kierowane one mogą być do różnych modułów, takich jak oscylatory sterowane napięciowo [ang. Voltage Controlled Oscillator, w skrócie VCO], wzmacniaczy [Voltage Controlled Amplifier – VCA], czy filtrów [Voltage Controlled Filter – VCF]. Dla ułatwienia można sobie wyobrazić, że te napięcia są rodzajem “elektrycznego nacisku”, który umożliwia wpływanie na niektóre parametry sterowanych modułów. Jeśli „zaaplikujesz” oscylatorowi różne napięcia, wysokość dźwięku generowana przez niego będzie ulegać zmianie, czyli wpłyniesz na generowanie różnych nut. Jeśli napięcie zostanie dołączone do filtra dolnoprzepustowego, będziesz mógł sterować częstotliwością odcięcia, czyli decydować jakie częstotliwości będą przepuszczane, a jakie nie. Tak samo głośność – jeśli wzmacniacz [VCA] „otrzyma” wyższe napięcie sterujące, dźwięk będzie głośniejszy. Zresztą sam sygnał audio, to też nic innego jak napięcie elektryczne, które zmienia się z dużą częstotliwością.
Sterowanie napięciowe to sygnał analogowy. A jaka jest główna różnica pomiędzy sygnałem analogowym a cyfrowym? Sygnał analogowy podlega płynnym zmianom, a sygnał cyfrowy zmienia się skokowo w tempie określonych „kroków”. W systemie analogowym zmiany napięcia można porównać do zmian ciśnienia powietrza w instrumencie dętym, które wpływają na różne cechy wydobywanego dźwięku. Systemy cyfrowe zaś używają mikroprocesorów do zapisu, odczytu i manipulowania informacją o dźwięku, a wszystko zapisane jest w postaci liczb, które są swego rodzaju „stop-klatkami” – czyli chwilowymi „stanami” dźwięku mierzonymi i odtwarzanymi wiele tysięcy razy na sekundę.
Różne instrument i efekty w różny sposób reagują na sygnały CV, w czym odróżniają się od sterowania cyfrowego w standardzie MIDI, gdzie wszystko jest ściśle zdefiniowane i wszędzie działa tak samo. Można pomyśleć, że CV jest rozwiązaniem „gorszym”, ale w świecie analogowym taka „niedokładność” może stanowić zaletę, gdyż otwiera pole do eksperymentowania i odkrywania nowych brzmień. Łącząc ze sobą wiele różnych urządzeń, modułów, kostek Moogerfooger itd. zwiększasz swoje możliwości i możesz natrafić na niespotykane wcześniej kombinacje połączeń. Nawet procesory typu MF-101 [filtr] czy MF-102 [modulator pierścieniowy] mogą w pewnych przypadkach służyć jako źródło dźwięku – i syntezator modularny gotowy ;-)
Spójrzmy na dwa podstawowe typy modułów w systemie modularnym: źródła [czyli sygnały wysyłane] oraz miejsca przeznaczenia [czyli sygnały odbierane]. Efekty z serii Moogerfooger mogą być jednym i drugim i mogą dostarczyć mnóstwo świetnej zabawy.
Urządzenia wysyłające sygnały napięciowe mogą mieć najróżniejsze konstrukcje. Przed wprowadzeniem standardu MIDI klawiatury syntezatorów skonstruowane były w taki sposób, że wysyłały sygnały napięciowe o wielkości uzależnionej od wciśniętego klawisza, co w odpowiedni sposób sterowało oscylatorami VCO. Tak samo działały pierwsze analogowe sekwencery krokowe – każdy kolejny krok polegał na wysyłaniu napięcia o odpowiedniej wielkości.
Dwa najbardziej „kreatywne” moduły w systemie analogowym to generatory obwiedni [Envelope Generators – EG] i generatory wolnych przebiegów [Low Frequency Oscillators – LFO]. Generatory EG wysyłają napięcie zmieniające się w czasie, co może wpływać na głośność sygnału lub jego barwę [przy sterowaniu filtrem], mogą też sterować samym oscylatorem, co wpłynie na wysokość dźwięku – i już mamy dźwięk syreny. Generator LFO może sterować generatorem EG i mamy wtedy tremolo [cykliczne zwiększanie i zmniejszanie głośności] lub oscylatorem VCO i mamy vibrato [cykliczne zmiany częstotliwości, zupełnie jak ruch palca na gryfie instrumentu strunowego].
A to tylko początek historii. Przez łączenie różnych modułów w różne konfiguracje, możesz tworzyć proste lub skomplikowane struktury, dźwięki zmieniające się w czasie, pulsujące, pływające, długie, krótkie, miękkie i szpiczaste. Wystarczy pobawić się kabelkami i po chwili stwierdzić, że już ranek ;-)
Spróbuj, sam zobaczysz!
DANE TECHNICZNE
Moduł oscylatorów
Moduł Oscylatorów składa się z trzech szerokopasmowych VCO (Voltage Controlled Oscillators) z możliwością płynnej zmiany kształtu fali sygnału.
MODUŁ MIKSERA:
Moduł filtrów
Działający w dwóch trybach moduł filtrów Moog posiada podwójny filtr dolnoprzepustowy i górno/dolnoprzepustowy. Tryb pierwszy polega na równoległej współpracy dwóch filtrów dolnoprzepustowych, po jednym na każdy kanał wyjściowy. Tryb drugi to działające szeregowo filtry; górnoprzepustowy i dolnoprzepustowy.
MODUŁ OBWIEDNI:
MODUŁ LFO:
MODUŁ SZYN MODULACJI:
MODUŁ WYJŚCIA:
MODUŁ GLIDE I DOSTROJENIE:
PANEL KLAWIATURY:
Panel Tylny
Dziesięć złączy oznaczonych czerwonym kolorem, współpracujących z dowolnym źródłem CV lub dowolnym pedałem ekspresji, regulujących następujące parametry:
PORT ACCESSORY:
LFO SYNC:
ENVELOPES GATE:
SAMPLE AND HOLD GATE:
RELEASE:
MIXER EXT IN:
MIX OUT/FILTER AUDIO IN:
LEFT (MONO) AND RIGHT AUDIO OUTPUTS:
12V LAMP:
AUDIO OUT RIGHT i LEFT (MONO):
MIXER EXT IN:
MIX OUT/FILTER AUDIO IN:
Wejścia Standardowe męskie złącze DB-25 dla sygnałów CV/gate
CV:
GATES:
Wyjścia
Standardowe żeńskie złącze DB-25, które umożliwia dostęp do sygnałów wyjściowych CV i Gate z Voyagera. Dedykowany VX-351 CV Expander może być podłączony do tego złącza, by wypuścić te sygnały jackiem ¼". O to następujące sygnały, które są rutowane do tego portu:
ZŁĄCZA:
ZASILANIE:
|
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.