Mikroprocesorowa lampa ciemniowa MLC-O V3 FOTO-10 + R2K przeznaczona jest do oświetlania ogólnego dużych pomieszczeń ciemni fotograficznych, o powierzchni około 10÷35 m², a nawet i dużo większych, z zalecanym montażem na suficie. Załączanie jej następuje z wyłącznika naściennego umieszczonego w pobliżu drzwi wejściowych do ciemni.
Źródłem światła są diody LED SMD w potrójnych obudowach PLCC6, o szerokim kącie świecenia, w ilości 96-iu diod w dwubarwnej obsadzie na reflektorze.
Obudowa z białego tworzywa sztucznego ABS z dyfuzyjnym kloszem z PMMA, zapewnia stopień ochrony IP65 i pozwala na stosowanie lampy w pomieszczeniach o wysokiej wilgotności. Lampa wykonana jest w II-iej klasie izolacji elektrycznej.
Wytwarzana jest z dwoma kolorami światła ochronnego i możliwością wyboru pomiędzy kolorem pomarańczowym o długości fali 609 nm a dalekiej czerwieni o długości fali 660 nm, dokonywanego przełącznikiem na płycie reflektora lub przyciskiem na kołnierzu klosza lampy.
Od ponad dziesięciu lat, firma nasza wytwarza nowoczesne, LED-owe lampy ciemniowe. Uzyskaliśmy wysoki współczynnik długoczasowej niezawodności naszych urządzeń. Nieustannie udoskonalamy nasze produkty, modernizując je i wprowadzając najnowsze technologie.
Lampy w plafonierach, znakomicie sprawdzają się w większych pomieszczeniach, dając bardzo miękkie światło, wypełniające równomiernie całe pomieszczenie, będąc bardzo przydatnymi podczas zajęć grupowych w ciemni.
Fotograficzne lampy ciemniowe nadają się do stosowania także w ciemniach pracowni naukowych, podczas badań metodą optycznie stymulowanej luminescencji OSL, do przygotowywania preparatyki.
Lampa MLC-O V3, wystawiona na tej aukcji jest sterowana z pilota radiowego.
Od kilku miesięcy wzbogaciliśmy te lampy, dodając opcjonalnie sterowanie radiowe. Malutki i poręczny pilot radiowy załączy/wyłączy światło lampy i zmieni jej kolor zdalnie, np. z pod powiększalnika, co już zostało dobrze odebrane przez fotografów i printerów, którzy te lampy zakupili.
Duża ilość światła w ciemni zapewnia wysoki komfort dla wzroku fotografa, praktycznie nie występuje potrzeba akomodacji oczu po wejściu do ciemni, ale podczas kadrowania powiększeń pod powiększalnikiem jest go tak dużo, że utrudnia dobrą widoczność obrazu negatywowego na maskownicy. Możemy wtedy lampę ciemniową wyłączyć pilotem na ten czas i po zakończeniu tego procesu, włączyć ją ponownie, aby wygodnie przystąpić do wywoływania.
Po zmianie rodzaju materiałów pozytywowych, możemy także przełączyć kolor światła lampy na im odpowiadający.
Zastosowana przez nas innowacyjna metoda, zapewnia znakomite widzenie dla operatora w warunkach oświetlenia ciemniowego i nie powoduje efektu zmęczenia jego wzroku, nawet po wielu godzinach pracy, a jednocześnie zapewnia wysokie bezpieczeństwo materiałom światłoczułym, poprzez ograniczenie sumarycznego czasu ekspozycji halogenków srebra.
Rozwiązanie to polega na modulacji światła poprzez wybór odpowiedniej szerokości bardzo krótko świecących impulsów, wraz z zachowaniem stałej i długiej przerwy pomiędzy świecącymi impulsami w jednostce czasu, ustawianych programatorem w dziesięciu podstawowych wariantach intensywności.
Lampa ciemniowa posiada własny układ zasilający ze sterownikiem mikroprocesorowym, który umożliwia precyzyjną regulację światła.
Praktycznie, natychmiast po wejściu do ciemni, możemy wykonywać wszystkie czynności - akomodacja oczu jest natychmiastowa.
Jak testowaliśmy nasze lampy ciemniowe LED:
Światła w ciemni jest ogromnie dużo, ale jest ono bardzo bezpieczne dla materiałów światłoczułych. Na 5-tej stronie, w 5-tym akapicie naszej oferty (w załączonym pdf-ie, w zakładce: Dodatkowe informacje) wskazujemy na osiągnięte znakomite wyniki. Przekłada się to na bardzo dużą ilość czasu na wykonywanie wszelkich czynności przed wywoływaniem i w jego trakcie. W naszych testach stosowaliśmy papiery typu MG, takich producentów jak: ILFORD, TETENAL i FOMA. Podczas ekspozycji testowej uzyskaliśmy całkowicie zerową wartość densytometryczną przyrostu zadymienia po 20-tu minutach próbnego naświetlania światłem bezpośrednim lampy ciemniowej ze znormalizowanej odległości czterech stóp, czyli 1,2 metra.
Nasze testy oparliśmy o standardy wyznaczone przez KODAK-a i ILFORD- a. W teście z zastosowaniem procesu latensyfikacji (nadczulania optycznego), w którym typowe dobre wyniki zachowają małą zmianę gęstości (0,2-0,4) na pasku "po ekspozycji" dla czterominutowego naświetlania lampy ciemniowej, osiągnęliśmy zmianę wartości tylko o 0,05 D.
Nastawianie programów siły światła lampy ciemniowej dokonujemy bardzo precyzyjnie obrotowym 10-ciopozycyjnym zadajnikiem, ze skokiem wartości o 1/2 EV pomiędzy kolejnymi wariantami.
Potencjometrem na reflektorze lampy możemy doprecyzować ilość światła na wybranym programie, w zakresie od 0 do 50%.