.
Kawy z Italii są jak ich różnorakie wina i lokalne specjały oraz rodzinne receptury kulinarne. Tylko oparte o tradycje włoskie prażalnie są interesujące dla prawdziwych smakoszy tego trunku.
Oryginalna kawa CARRARO z północnych Włoch (Schio/Vicenza) o niepowtarzalnym smaku!
Niniejsza aukcja dotyczy pakietu 10 sztuk kawy mielonej w hermetycznych kapsułkach Carraro Guatemala 100% arabika o wadze 5,2g każda, z datą ważności (najlepiej spożyć przed): 06.03.22 roku, w firmowym opakowaniu.
Produkt przystosowany do ekstrakcji w systemie NESPRESSO.
Podążając za konsumencką modą, będącą wynikiem globalizacji, w odkrywaniu wysublimowanych smaków, niekiedy z antypodów, palarnia CARRARO stworzyła linię handlową „monooriginaliów” (wł. monoorigini), której zadaniem jest wyszukiwanie, opracowywanie i konfekcjonowanie tzw. jednogatunkowych arabik należących do rynkowej, niszowej grupy tzw. cymeliów. Są to wytypowane najlepsze plantacje z Brazylii, Kolumbii, Gwatemalii oraz Afrykańskiego Rogu, z Etiopii.
Kapsuły Nespresso CARRARO Guatemala – to zupełna rzadkość na europejskim rynku, produkt z grupy kaw jednorodnych palarni, 100 % arabiki z plantacji, której owoce są rozchwytywane przez konsumentów. Taka kawa – monoselekcjonowana – jest palona delikatnie wg wymogów jej źródłowych charakterystyk.
Jest to jednogatunkowe cymelium o czekoladowym posmaku uznawane przez koneserów dzięki szczególnej staranności plantatorów przykładanej od dawna już w fazie zbierania - do selekcjonowania surowych, dorodnych "jagód" jak i do ich dalszej obróbki – mycia owoców na miejscu.
Uprawa na dużych wysokościach pozwala uzyskiwać kawę mocną, tzw. pełną, o lekko korzennej woni i doskonale zrównoważonej kwaskowatości. Najbardziej cenione odmiany arabik gwatemalskich pochodzą z regionu ANTIGUA, gdzie krzewy cieszą się przychylnym klimatem i sprzyjającymi kultywacji powulkanicznymi glebami.
Charakterystyka: aromat: doskonały; słodkość: dobra; kwaskowatość: znośna; "cielistość"/konsystentność: dobra; kremowość: dyskretna/dostrzegalna.
Historia palarni Carraro (Schio/Vicenza) rozpoczyna się w 1896 roku, kiedy to protoplasta rodzinnej marki, Gaetano Carraro, zaczął handlować w swej drogerii niektórymi odmianami surowej kawy, której importowane zielone pestki nadawały się do uprażenia na patelni na piecu w domu. Manufakturę w formie zakładu przemysłowego powołał jego syn, Mario Carraro, w 1927 roku, w czasie, gdy jeszcze kawa w Italii była atrakcją jako ilustracja na znaczkach pocztowych z dalekich krajów. W krótkim jednak czasie kultura picia espresso zaczęła wzrastać i rozpowszechniać się we Włoszech, w czym niemałe zasługi ma także właśnie Carraro.
W latach 60. firma przeniosła się do nieco nowocześniejszej siedziby i wypalała wówczas 120 ton ziaren rocznie.
Po 10. latach wyróżniała się pośród konkurencji dzięki innowacyjnym pomysłom: jako jedna z pierwszych wprowadziła pakowanie próżniowe do puszek i torebek, dzięki czemu dziś, napoczynając produkt, jego właściwości organoleptyczne, które niweczy upływ czasu, a więc głównie świeżość i aromat, startują jakby od początku u samego konsumenta.
Pod koniec lat 90. działalność palarni stale się rozrastała, także o sferę produkcyjno-zaopatrzeniową dla gastronomii (linia BAR) i dystrybucję poprzez sieć dużych sklepów stosujących przeceny (linia DOM). Produkcja wówczas przekroczyła 2000 ton rocznie.
W 1999 roku powstała nowa strefa przemysłowa w miejscowości Schio i tam Carraro przeniosło swoją produkcję. Otrzymało też certyfikat jakości UNIEN ISO 9001:2000.
Dziś palarnia ma 10 000 m2 powierzchni, całkowicie zautomatyzowany proces produkcji, od obróbki surowych ziaren, ich prażenia i mielenia do konfekcjonowania gotowego wyrobu. Po 90. latach zdolności przerobowe starej marki Carraro to 3,5 tony kawy na godzinę, czynne 32 silosy na masę już wyprażoną i 2 linie do konfekcjonowania ziaren i 4 do próżniowego pakowania mielonek.
Hasłem firmy jest fraza: „Od 1927 roku gwarantujemy smak!” Specyfikacja różnorakości podkreślana jest kolorami opakowań: czerwone „Primo Mattino”; zielone „Buongusto”; złote „Qualita' Oro”; brązowe „Espresso Casa”; białe „Arabica 100%” i niebieskie „Decaffeinato”.