Kawy z Italii są jak ich różnorakie wina i lokalne specjały oraz rodzinne receptury kulinarne. Tylko oparte o tradycje włoskie prażalnie są interesujące dla prawdziwych smakoszy tego trunku.
Oryginalna kawa CARRARO z północnych Włoch (Schio/Vicenza) o niepowtarzalnym smaku!
Niniejsza aukcja dotyczy pakietu 10 sztuk kawy mielonej w hermetycznych kapsułkach Carraro Colombia 100% arabika o wadze 5,2g każda, z datą ważności (najlepiej spożyć przed): 09.2022 roku.
Uwaga: kapsułki przesyłamy luzem dystrybuowane z dużej konfekcji.
Produkt przystosowany do ekstrakcji w systemie NESPRESSO.
Podążając za konsumencką modą, będącą wynikiem globalizacji, w odkrywaniu wysublimowanych smaków, niekiedy z antypodów, palarnia CARRARO stworzyła linię handlową „monooriginaliów” (wł. monoorigini), której zadaniem jest wyszukiwanie, opracowywanie i konfekcjonowanie tzw. jednogatunkowych arabik należących do rynkowej, niszowej grupy tzw. cymeliów. Są to wytypowane najlepsze plantacje z Brazylii, Kolumbii, Gwatemalii oraz Afrykańskiego Rogu, z Etiopii.
Kapsuły Nespresso CARRARO Colombia – to unikalna oferta kawy z ogromnych owoców kawowca, uprawianego tam na zboczach wulkanicznych Andów, krzewu nie spotykanego gdzie indziej, dającego smak ziaren słodki i mleczny. Miejscowi plantatorzy, podtrzymujący tradycję z ojca na syna, ten mleczno-cukrowy posmak regionalnej kawy określają żargonowym słowem „suave”.
Prażenia ziaren dokonano powoli, schładzano je powietrzem, odgazowano poprzez długie leżakowanie, by zachować słodycz miąższu i kwiecisty aromat olejków.
Arabika z Kolumbii ma wspaniały zapach, smak delikatny i przykuwający śmietankową słodkością, a jej charakterystyczny kontakt z naszym podniebieniem specjaliści firmy określają jako „welurowy”. Jest produktem unikatowym na świecie, poszukiwanym, wykwintnym i w żadnym wypadku nie przecenionym.
Historia palarni Carraro (Schio/Vicenza) rozpoczyna się w 1896 roku, kiedy to protoplasta rodzinnej marki, Gaetano Carraro, zaczął handlować w swej drogerii niektórymi odmianami surowej kawy, której importowane zielone pestki nadawały się do uprażenia na patelni na piecu w domu. Manufakturę w formie zakładu przemysłowego powołał jego syn, Mario Carraro, w 1927 roku, w czasie, gdy jeszcze kawa w Italii była atrakcją jako ilustracja na znaczkach pocztowych z dalekich krajów. W krótkim jednak czasie kultura picia espresso zaczęła wzrastać i rozpowszechniać się we Włoszech, w czym niemałe zasługi ma także właśnie Carraro.
W latach 60. firma przeniosła się do nieco nowocześniejszej siedziby i wypalała wówczas 120 ton ziaren rocznie.
Po 10. latach wyróżniała się pośród konkurencji dzięki innowacyjnym pomysłom: jako jedna z pierwszych wprowadziła pakowanie próżniowe do puszek i torebek, dzięki czemu dziś, napoczynając produkt, jego właściwości organoleptyczne, które niweczy upływ czasu, a więc głównie świeżość i aromat, startują jakby od początku u samego konsumenta.
Pod koniec lat 90. działalność palarni stale się rozrastała, także o sferę produkcyjno-zaopatrzeniową dla gastronomii (linia BAR) i dystrybucję poprzez sieć dużych sklepów stosujących przeceny (linia DOM). Produkcja wówczas przekroczyła 2000 ton rocznie.
W 1999 roku powstała nowa strefa przemysłowa w miejscowości Schio i tam Carraro przeniosło swoją produkcję. Otrzymało też certyfikat jakości UNIEN ISO 9001:2000.
Dziś palarnia ma 10 000 m2 powierzchni, całkowicie zautomatyzowany proces produkcji, od obróbki surowych ziaren, ich prażenia i mielenia do konfekcjonowania gotowego wyrobu. Po 90. latach zdolności przerobowe starej marki Carraro to 3,5 tony kawy na godzinę, czynne 32 silosy na masę już wyprażoną i 2 linie do konfekcjonowania ziaren i 4 do próżniowego pakowania mielonek.
Hasłem firmy jest fraza: „Od 1927 roku gwarantujemy smak!” Specyfikacja różnorakości podkreślana jest kolorami opakowań: czerwone „Primo Mattino”; zielone „Buongusto”; złote „Qualita' Oro”; brązowe „Espresso Casa”; białe „Arabica 100%” i niebieskie „Decaffeinato”.