Kawy z Italii są jak ich różnorakie wina i lokalne specjały oraz rodzinne receptury kulinarne. Tylko oparte o tradycje włoskie prażalnie są interesujące dla prawdziwych smakoszy tego trunku.
Oryginalna kawa CARRARO z północnych Włoch (Schio/Vicenza) o niepowtarzalnym smaku!
Niniejsza aukcja dotyczy pakietu 10 sztuk kawy mielonej w hermetycznych kapsułkach Carraro Brasile 100% arabika o wadze 5,2g każda, z datą ważności (najlepiej spożyć przed): 31.03.2023 roku, w firmowym opakowaniu.
Produkt przystosowany do ekstrakcji w systemie NESPRESSO.
Podążając za konsumencką modą, będącą wynikiem globalizacji, w odkrywaniu wysublimowanych smaków, niekiedy z antypodów, palarnia CARRARO stworzyła linię handlową „monooriginaliów” (wł. monoorigini), której zadaniem jest wyszukiwanie, opracowywanie i konfekcjonowanie tzw. jednogatunkowych arabik należących do rynkowej, niszowej grupy tzw. cymeliów. Są to wytypowane najlepsze plantacje z Brazylii, Kolumbii, Gwatemali oraz Afrykańskiego Rogu, z Etiopii.
Kapsuły Nespresso CARRARO Brasile Le Monorigini – to jednorodne cymelium z ojczyzny kawy – arabika naturalna o dobrym stopniu kwasowości, łagodnej "cielistości", przyjemnej słodyczy, doskonała na każdy moment dnia. Wykwintny smak oraz nienachalny powiew czekoladowego aromatu znad filiżanki przyczyniają się do niekwestionowanej opinii, że ten specjał jest liderem wśród cymeliów iberoamerykańskiego pochodzenia.
Obecnie szacuje się, że w Brazylii istnieje 3 970 milionów drzewek kawowych, które dają rocznie między 15-18 milionów worków pestek surowych.
Plantacje Santos, z których pochodzi proponowana kawa, usytuowane są w regionie Guaranesia del Minas Gerais. Jest to teren słynący z upraw arabikowego kawowca, bardzo wyjątkowy ze względu na swój zdrowotny klimat i krystaliczne wody mineralne. W otoczeniu nieskażonej natury tego tropikalnego raju, zamieszkałego przez dzikie zwierzęta i cudowne ptactwo, na wysokości 850-1200 m n.p.m. owoce dojrzewają na drzewku w pełnym słońcu w sposób naturalny, a następnie są ręcznie zbierane. Arabikę uprawia się tam bez użycia środków chemicznych.
[Produkt certyfikowany przez Rainforest Alliance People & Nature.]
Historia palarni Carraro (Schio/Vicenza) rozpoczyna się w 1896 roku, kiedy to protoplasta rodzinnej marki, Gaetano Carraro, zaczął handlować w swej drogerii niektórymi odmianami surowej kawy, której importowane zielone pestki nadawały się do uprażenia na patelni na piecu w domu. Manufakturę w formie zakładu przemysłowego powołał jego syn, Mario Carraro, w 1927 roku, w czasie, gdy jeszcze kawa w Italii była atrakcją jako ilustracja na znaczkach pocztowych z dalekich krajów. W krótkim jednak czasie kultura picia espresso zaczęła wzrastać i rozpowszechniać się we Włoszech, w czym niemałe zasługi ma także właśnie Carraro.
W latach 60. firma przeniosła się do nieco nowocześniejszej siedziby i wypalała wówczas 120 ton ziaren rocznie.
Po 10. latach wyróżniała się pośród konkurencji dzięki innowacyjnym pomysłom: jako jedna z pierwszych wprowadziła pakowanie próżniowe do puszek i torebek, dzięki czemu dziś, napoczynając produkt, jego właściwości organoleptyczne, które niweczy upływ czasu, a więc głównie świeżość i aromat, startują jakby od początku u samego konsumenta.
Pod koniec lat 90. działalność palarni stale się rozrastała, także o sferę produkcyjno-zaopatrzeniową dla gastronomii (linia BAR) i dystrybucję poprzez sieć dużych sklepów stosujących przeceny (linia DOM). Produkcja wówczas przekroczyła 2000 ton rocznie.
W 1999 roku powstała nowa strefa przemysłowa w miejscowości Schio i tam Carraro przeniosło swoją produkcję. Otrzymało też certyfikat jakości UNIEN ISO 9001:2000.
Dziś palarnia ma 10 000 m2 powierzchni, całkowicie zautomatyzowany proces produkcji, od obróbki surowych ziaren, ich prażenia i mielenia do konfekcjonowania gotowego wyrobu. Po 90. latach zdolności przerobowe starej marki Carraro to 3,5 tony kawy na godzinę, czynne 32 silosy na masę już wyprażoną i 2 linie do konfekcjonowania ziaren i 4 do próżniowego pakowania mielonek.
Hasłem firmy jest fraza: „Od 1927 roku gwarantujemy smak!” Specyfikacja różnorakości podkreślana jest kolorami opakowań: czerwone „Primo Mattino”; zielone „Buongusto”; złote „Qualita' Oro”; brązowe „Espresso Casa”; białe „Arabica 100%” i niebieskie „Decaffeinato”.