Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 25,00 zł
- The Peter Collins Speedway Book 1977
- 31,99 zł z dostawą
- 35,00 zł
- Kijki zjazdowe Cloud W1 Atomic AS2842
- 49,99 zł z dostawą
- 46,05 zł
- Ulepszony hamak podnóżka samolotu solidny
- 76,05 zł z dostawą
JAK POWSTAJE SAMOLOT Kowalski 1955 BUDOWA spis (4185428970)
Sprzedający Profi-Libris
poleca 99,90%
|
2471
Opis
JAK POWSTAJE SAMOLOT
Zbigniew Kowalski
Wydawnictwo: MON - Liga Przyjaciół Żołnierza, 1955
Oprawa: miękka
Stron: 130
Stan: bardzo dobry, pieczątka imienna byłego właściciela
WSTĘP
Idea zbudowania nowego samolotu rodzi się nie od razu i nie w umyśle jednego człowieka, jak to bywało w czasach pionierskich lotnictwa. Historia samolotu rozpoczyna się nie tylko w biurze konstrukcyjnym zakładów lotniczych, lecz także gdzieś na lotniskach, w powietrzu, w warsztatach remontowych, tam gdzie samoloty zdają swój codzienny egzamin. Nowy samolot jest zwykle ewolucją wcześniej zbudowanego, który po wielu latach użytkowania staje się wreszcie przestarzały.
Lotnictwo rozwija się nieustannie, wzrasta prędkość samolotów, ich zasięg, pułap, przewożony przez nie ciężar użyteczny. W żadnej dziedzinie lotnictwa, czy to w lotnictwie wojskowym, komunikacyjnym, czy też sportowym, nie można poprzestać na dotychczasowym sprzęcie, choćby on był jak najlepszy.
„Lepsze jest wrogiem dobrego" — to powiedzenie doskonale daje się zastosować w lotnictwie, w którym postęp techniczny rozwija się szybciej niż w innych dziedzinach techniki. Każdy nowy samolot jest skokiem naprzód w rozwoju lotnictwa, a doświadczenie zdobyte przy jego projektowaniu, produkcji i eksploatacji pozwala na stworzenie następnego, jeszcze lepszego. Zwykle też biura konstrukcyjne specjalizują się w budowaniu jednego luł> niewielu tylko typów samolotów. Tak na przykład są biura, które zajmują się głównie konstrukcją myśliwców i samolotów sportowych,'biura projektujące konstrukcję ciężkich samolotów komunikacyjnych i bombowych, inne znów zajmują się konstrukcją samolotów specjalnych itd.
Przy takim systemie uzyskuje się najlepsze wyniki, gdyż konstrukcja każdego następnego samolotu zaprojektowanego w takich biurach oparta jest na zdobytych już poprzednio doświadczeniach.
Trudności związane z projektowaniem nowego samolotu są tak duże, że okres ten nierzadko przekracza dwa łata, pierwszy zaś samolot seryjny opuszcza fabrykę często po 4—5 latach od chwili rozpoczęcia pracy nad projektem. W związku z długim okresem budowy nowego samolotu jego konstrukcja i osiągi muszą być do-
SPIS TREŚCI
Rozdział I — Projektowanie samolotu
Rozdział II — Opracowanie fabrykacji samolotu
Rozdział III — Metody produkcyjne
Rozdział IV — Warsztat prototypów
Rozdział V — Badanie wytrzymałości samolotu
Rozdział VI — Pierwszy lot
Rozdział VII— Produkcja seryjna i taśmowa
strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt
Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.