Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 7,98 zł
- Kolorowanki z zagrody. Prosiaczek - Artur Rajch
- 16,96 zł z dostawą
- 13,99 zł
- Kolorowy Kalendarzyk - J Ficowski
- 20,98 zł z dostawą
- 50,00 zł
- KOLORY PRL - EWA JAŁOCHOWSKA
- 58,99 zł z dostawą
Opis
Mam do sprzedania oryginalną planszę z komiksu J. Skarżyńskiego "Janosik"
Poniżej więcej szczegółów:
Jerzy Skarżyński
(1924 Kraków - 2004 Kraków)
"Janosik", cz. IV - Pobór, plansza komiksowa nr 28, 1973 r.
akwarela, gwasz, tusz/papier, 33,5 x 24,7 cm
sygnowany i datowany l.d.: 'Skarżyński 73'
na odwrocie opisany: 'cz. 4 Pobór | 28 kolor | Il. do Janosika | 21.8/30.5 | tusz+gwasz+akwarela | Jerzy Skarżyński | 1973 r.' scenariusz: Tadeusz Kwiatkowski
Literatura
WYDANIA:
- Sport i Turystyka 1973
- wyd.I - RSW Prasa-Książka-Ruch 1974
- wyd.II - Post 2002 (zbiorcze - tomy IV-VI)
Biogram artysty
W czasie wojny studiował w krakowskiej Kunstgewerbeschule. Był malarzem i scenografem; stworzył wraz z żoną scenografię i kostiumy m.in do filmów Wojciecha Hasa "Lalka" i "Pamiętnik znaleziony w Saragossie". W czasie okupacji związany był z grupą młodych plastyków i podziemnym teatrem Tadeusza Kantora. W latach 1946-49 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej i ASP w Krakowie. W dekadzie 1948-58 był scenografem w "Teatrze Groteska" w Krakowie, wraz z Marią Jaremą i Kazimierzem Mikulskim wywarł znaczący wpływ na styl tego teatru. Wspólnie z żoną projektowali też scenografię do przedstawień operowych, m.in. do Krzysztofa Pendereckiego (Hamburg, 1969), "Balu maskowego" Giuseppe Verdiego (Warszawa, 1977). Był wykładowcą Studium Scenografii przy krakowskiej ASP. Zajmował się także rysunkiem, ilustracją książkową oraz plakatem.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.