Zestaw do Diesla – TEC 2000 Engine Flush i Diesel System Cleaner
TEC 2000 Engine Flush i Diesel System Cleaner to zestaw do silników Diesla, w skład którego wchodzą dwa preparaty do kompleksowego czyszczenia silników – w tym wypadku wysokoprężnych.
Dzięki nim pielęgnacja jednostki napędowej jest o wiele prostsza i wydajniejsza, dzięki czemu silnik na dłużej pozostanie w dobrej kondycji. TEC 2000 Engine Flush zadba o to, aby w rowkach pierścieni tłokowych nie pozostały żadne ilości nagaru, osadu, sadzy i innych zanieczyszczeń.
TEC 2000 Diesel System Cleaner z kolei zapobiegnie osadzaniu się alg w zbiorniku paliwa i dokładnie wyczyści wtryskiwacze, a także górną część cylindrów. Zestaw doskonale konserwuje nie tylko silnik, ale cały system paliwowy. Preparaty są całkowicie bezpieczne w użytku dla wysokociśnieniowych systemów common rail.
Zestaw do Diesla TEC 2000 Engine Flush i Diesiel System Cleaner to absolutna podstawa pielęgnacji silników napędzanych olejem napędowym. Polecany do użytku w profesjonalnych serwisach samochodowych, a także w warunkach domowych.
TEC 2000 Engine Flush Płukanka silnika
TEC 2000 Engine Flush to innowacyjna płukanka do silników spalinowych. Doskonale pozbywa się wszelkich zanieczyszczeń, które znajdują się w rowkach pierścieni tłokowych, kanałach magistrali olejowej, popychaczy zaworowych. TEC 2000 Engine Flush pozbywa się m.in. osadu, nagaru, sadzy, a także dokładnie usuwa zużyty olej. Jedna puszka wystarczy na 4-5 L oleju w samochodach oraz 5-6 L oleju w motocyklach.
Kiedy zastosować płukanie silnika?
- kiedy silnik spala olej
- pojazd wydmuchuje ciemny lub niebieski dym
Jeśli silnik spala olej i efektem tego jest ciemny lub niebieski dym to znaczy że pierścienie mają opór w pracy i nie dotykają ścian cylindra w efekcie przepuszczają olej do komory spalania.
- olej wylatuje przez odmę
- olej był wymieniony dłużej niż 15tys. km
- olej jest starszy niż 12 miesięcy
- auto jeździło większości po mieście
- kupiłeś auto lub silnik i nie znasz jego historii
- niska lub nierówna kompresja
Jeśli silnik ma problemu z rozruchem, może to oznaczać że pierścienie uległy zapieczeniu przez nagar i zatrzymały się w rowkach pierścieniowych. Podczas pracy silnika ciśnienie w komorze spalania przedostaje się do dolnej części tłoka obniża kompresję w komorze spalania i wydmuchuje olej. Istnieje też możliwość że pierścienie uległy mechanicznemu uszkodzeniu, zdarza się to 1 na 10 przypadków.
- słychać popychacze zaworowe
- widzisz zapieczone pierścienie
- odczuwasz spadek mocy silnika
- wystąpi niepełna sprawność magistrali olejowej
- występuje problem z poborem oleju
Duża ilość zanieczyszczeń, w tym nagaru może negatywnie wpłynąć na przepustowość kanalików olejowych, co z kolei prowadzi do ograniczenia ilości przepływającego oleju – taka sytuacja jest niebezpieczna nie tylko dla silnika, ale również dla turbosprężarki.
Jak stosować?
TEC 2000 Engine Flush należy stosować podczas standardowej wymiany oleju.
Należy dodać preparat do silnika, jeszcze do starego oleju. Silnik powinien osiągnąć normalną temperaturę pracy. Po dodaniu preparatu, silnik powinien pracować na biegu jałowym przez ok. 10-15 minut (auto powinno znajdować się w wentylowanym pomieszczeniu lub na zewnątrz aby uniknąć zatrucia spalinami). Po tym czasie, należy spuścić stary olej, założyć nowy filtr i uzupełnić stan nowym olejem.
W wypadku gdy silniku pojawiły się problemy takie jak: lepkie pierścienie, nierówna kompresja, zwiększone zużycie oleju lub czarny dym, praca z preparatem powinna trwać ok 25-30 min zanim olej zostanie wymieniony.
Unikalna kombinacja bardzo skutecznych detergentów wraz z bardzo efektywnym smarowaniem pozwala na stosowanie preparatu we wszystkich silnikach spalinowych – benzynowych, diesla oraz zasilanych gazem. Operacja jest całkowicie bezpieczna dla silnika.
- 375 ml NA 4-5 LITRÓW OLEJU
TEC 2000 Engine Flush płukanka do silnika jest kompozycją TEC 2000 Engine Flush jest uznawany za jeden z najbardziej skutecznych preparatów do czyszczenia wnętrza silnika. Jest bardzo łatwy w użyciu w dowolnych warunkach. Formuła TEC 2000 Engine Flush jest obecna na światowym rynku od ponad 20 lat i cieszy się doskonałą opinią wśród klientów profesjonalnie zajmujących się rynkiem motoryzacyjnym.
Engine Flush jest jednym z pierwszych i nielicznych preparatów w którym zrezygnowano z Chlorowanych Węglowodorów – co oznacza brak szkodliwych oparów podczas pracy preparatu i czystsze środowisko.
KROK 01
Rozgrzej silnik
do osiągnięcia temperatury płynu chłodniczego ~60︒C
KROK 02
Wyłącz silnik
KROK 03
Odkręć korek wlewu oleju i wlej preparat do silnika
1 puszka 375 ml na 4-5 litrów oleju silnikowego
KROK 04
Zakręć korek wlewu oleju
KROK 05
Odpal silnik i pozostaw go na wolnych obrotach na ~15 min
Uwaga 1: Pozostaw samochód na prywatnej posesji, lub w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Uwaga 2: W przypadku podejrzenia że w silniku znajduje się duża ilość nagaru, silnik przejawia podwyższone dymienie, zużywa ponad 1 litr oleju na 1000km proces płukania można wydłużyć.
KROK 06
Zgaś silnik, odkręć filtr oleju, spuść zużyty olej z płukanką
KROK 07
Zamontuj nowy filtr oleju oraz wlej olej silnikowy do odpowiedniego poziomu
KROK 08
Uruchom silnik na około 30 sekund, zgaś silnik następnie skontroluj poziom oleju, uzupełnij go do odpowiedniego stanu.
TEC 2000 Diesel System Cleaner Dodatek do diesla
TEC 2000 Diesel System Cleaner to uszlachetniacz do silników Diesla. Doskonale wiąże wodę, zmniejsza skutki złej smarności i jakości paliw. Jest to profesjonalne narzędzie w płynie, które jest proste w użyciu i niezwykle skuteczne. Prezentowany uszlachetniacz dzięki zawartym w składzie składnikom rozpuszczalnym dokładnie czyści i konserwuje silniki wysokoprężne, a także całe systemy paliwowe.
Uszlachetniacz do paliwa Diesel TEC 2000 Diesel System Cleaner stanowi wielofunkcyjny dodatek do paliwa, dzięki któremu silnik na dłuższy czas pozostaje w świetnej kondycji. Preparat zmniejsza zużycie tłoków, zwiększa żywotność pompy paliwowej, redukuje czarny dym z wydechu i zapobiega osadzaniu się zanieczyszczeń w zbiorniku paliwa. TEC 2000 Diesel System Cleaner ułatwi również rozruch silnika na niskich temperatury.
Preparat dostępny w puszce o pojemności 375 ml, zalecany do użytku raz-dwa razy w ciągu roku.
Kiedy stosować Diesel System Cleaner?
- gdy obserwujesz nieprawidłową pracę silnika
- gdy podejrzewasz zanieczyszczenie wtrysków
- Poprzez nagromadzenie nagarów lub wilgoci
- kiedy masz problem z rozruchem silnika zimą
- kiedy odczuwasz spadek mocy silnika
- kiedy występuje nierówna praca silnika
- po zastosowaniu słabej jakości paliwa
Jak działa uszlachetniacz do diesla TEC 2000 Diesel System Cleaner?
Zasada uszlachetniacza jest bardzo prosta. Środek związuje wodę, a także pozbywa się jej z całego systemu paliwowego.
Co zostanie „osuszone” przez wykorzystanie preparatu?
- Instalacja zasilająca.
- Przewody paliwowe.
- Zbiornik paliwa.
Uszlachetniacz do paliwa Diesel – natychmiastowy efekt
Preparat został poddany wielu testom – zarówno in-vitro, jak i w czasie normalnej pracy. Próby te jasno pokazały, że TEC 2000 Diesel System Cleaner gwarantuje natychmiastowe zmniejszenie emisji spalin aż do 60%, a także wzrost mocy. Wszystkie testy przeprowadzono w niezależnych laboratoriach Ministerstwa Transportu (MOT) w Wielkiej Brytanii. Regularne stosowanie uszlachetniacza do Diesla przynosi wymierne oszczędności w zużyciu paliwa od 4% do 8%.
- Wynik ten jest jeszcze lepszy, gdy preparat użyjemy w połączeniu z płukanką do silnika TEC 2000 Engine Flush i dodatkiem do oleju TEC 2000 Oil Booster.
Uszlachetniacz Diesel System Cleaner – jak stosować?
Uszlachetniacz paliwa Diesel TEC 2000 Diesel System Cleaner wlewa się bezpośrednio do zbiornika paliwa. Zalecamy, aby całą puszkę zaaplikować do pełnego zbiornika paliwa.
Korzystałeś wcześniej z konkurencyjnych produktów? Jeśli tak to zalecamy wymianę filtru paliwa przed wlaniem TEC 2000 Diesel System Cleaner.
Aby wydłużyć niezawodność wtryskiwaczy zalecamy stosować dwa razy w roku – jesienią i latem.
Pojazd może działać na czystym, nierozcieńczonym produkcie.
- 375 ml - NA OK. 40 LITRÓW PALIWA
KROK 01
- Wlej preparat do baku paliwa
Uwaga 1 1 puszka (375ml) przeznaczona jest ~40 litrów paliwa. Uwaga 2 W przypadku podejrzenia, że w baku znajdują się zanieczyszczenia (np. woda lub parafina) można zastosować 1 puszkę (375ml) ~25 litrów paliwa.
KROK 02
- Zatankuj do pełna
KROK 03
- Wypal paliwo z dodatkiem
Uwaga 3 Po zastosowaniu preparatu rekomendujemy wymianę filtra paliwa.
Czy Engine Flush może być stosowane w silnikach benzynowych i diesla?
Tak. Preparat jest przeznaczony do silników benzynowych i diesla. W samochodach, ciężarówkach, motocyklach i łodziach. Do silników dwusuwowych nie jest zalecany, jednak do przekładni zębatych i mokrego sprzęgła zaleca się stosowanie, wraz z Oil Booster.