Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 30,00 zł
- Trymer Hoffen Damski NOWY !
- 39,99 zł z dostawą
- 34,10 zł
- #NAME?
- 83,10 zł z dostawą
- 95,90 zł
- TDK AR Limited Edition
- 106,85 zł z dostawą
Don McCullin: The New Definitive Edition (7084375131)
Opis
Za zakupiony można zapłacić przelewem na nasze konto:
92 1160 2202 0000 0001 7918 3756
Płatności i koszty wysyłki dostępne w opisie aukcji.
Na zakupiony towar wystawiamy fakturę VAT
Don McCullin: The New Definitive Edition
Cena
229.00PLN
The title of this compilation of photographs says it all. Don McCullin is the definitive collection of the 20th century's most revered war photographer. McCullin's work, right at the heart of some of the most dangerous killing fields in recent decades, has defined the pity of war for a generation. The front cover photograph captures much of what defines his work. A close-up of a shell-shocked US Marine, taken in Vietnam in 1968, portrays a dramatic moment of supreme human emotion under maximum distress, captured with McCullin's incredible compassion and empathy. However, as Harold Evans, McCullin's old boss and former editor of the Sunday Times points out in his introduction, "most of the photographs here have exciting or emotional stories attached to them, but many are distinguished, too, by composition, the compelling mood achieved by sombre lighting, and their sensitivity for the subjects". These include McCullin's remarkable early photographs of urban deprivation and gangland life in London in the late 1950s, and the late, haunting landscapes of Somerset that start and end the collection.
The other chapters bring together McCullin's finest work from Cyprus (1964-65), The Congo (1964-66), Vietnam (1965-68), Biafra (1968-70), Derry (1971), Cambodia (1970-75) and Beirut (1976-82). There are some truly horrifying pictures of these conflicts, whose impact is strengthened by deadpan captions: "Murdered man, shot through the brain, Stanleyville, 1964", "A sixteen-year old mentally handicapped boy. The doctor laughed at him. Biafra, 1968", "Dying Cambodian paratrooper hit by the same mortar shell that hit McCullin, Cambodia, 1970". In her introductory essay Susan Sontag argues that McCullin's extraordinary images are "an invitation to pay attention, to reflect, to learn, to examine the rationalisations for mass suffering offered by established powers". In Don McCullin we have one of the most shocking and compassionate chroniclers of mass suffering, who remains as relevant today as ever before. --Jerry Brotton --This text refers to an out of print or unavailable edition of this title.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.