Arcydzieła malarstwa Komplet 8 tomów (wersja w etui) wydawnictwo ARKADY (nowe zafoliowane)
Muzeum Narodowe w Warszawie
Drugie poprawione wydanie albumu prezentującego zbiory Muzeum Narodowego w Warszawie.
Dwudziestu siedmiu autorów, pracowników muzeum, omawia obrazy zgromadzone na galeriach oraz dzieła z zasobów magazynowych, nie udostępnionych zwiedzającym. We wstępie przedstawiono historie powstania muzeum oraz dzieje kolekcji. Praca obejmuje dzieła malarstwa począwszy od waz greckich. Przez freski z Faras i malarstwa średniowiecznego aż po akwarele i pastele XX-wieczne. Każdy rozdział wzbogacają głosy, w których szczegółowo omówiono kilka dzieł z danej kolekcji.
Galerie Florencji Uffizi i Pitti
Przedstawienie w jednym tomie zbiorów Galerii Uffizi i Palazzo Pitti znajduje uzasadnienie w rzeczywistej jedności tych kolekcji, połączonych Korytarzem Vasariego (Corridoio Vasariano), przebiegającym ponad rzeką Arno górną częścią Ponte Vecchio. Zbiory Galerii Florenckich to także bardzo liczne, doskonałe obrazy rozlokowane w innych siedzibach; dlatego też prezentujemy tu również dzieła znajdujące się w Akademii Sztuk Pięknych, w Muzeum San Marco, w Bargello i w Cenacolo San Salvi. Stanowią one integralną część florenckich zbiorów muzealnych, ukazując kompletny i unikatowy w świecie zespół malarstwa toskańskiego, prezentując w sposób szeroki i wyczerpujący inne szkoły włoskiego malarstwa (w szczególny sposób wenecką), a także malarstwo zagraniczne. Pomysł Kosmy I Medyceusza, aby w Uffizi zgromadzić swoje pierwsze kolekcje dzieł sztuki, kontynuowali jego następcy: Francesco I, Ferdinando I i Ferdinando II. Lecz dopiero spuścizna rodu Della Rovere wniosła do Florencji tak ogromną liczbę dzieł sztuki najwyższej klasy, że Galeria wysunęła się na pierwsze miejsce pod względem nie tylko liczebności, ale przede wszystkim jakości zasobów. Druga wielka galeria – Pałacowa (Galleria Palatina) – założona przez Kosmę II, też została wzbogacona dzięki spuściźnie po rodzie Della Rovere, a następnie dzięki kolekcjom sztuki kardynała Leopolda Medyceusza i dynastii lotaryńskiej. W zbiorach florenckich przechowywane są najlepsze dzieła wszystkich największych artystów, często eksponowane kompleksowo, jak w przypadku Rafaela, Andrei del Sarto, Bronzina, Pontorma, Tycjana, Caravaggia i Rubensa. Niezwykle interesujące są kolekcje malarstwa niderlandzkiego, z obrazami takich mistrzów, jak Hans Memling, Rogier van der Weyden, Barend van Orley i Gerard David. Tu także można podziwiać arcydzieło piętnastowiecznego malarstwa flamandzkiego, jakim jest Ołtarz Portinarich Hugo van der Goesa. Szkoła niemiecka wyróżnia się sześcioma dziełami Dürera; hiszpańską reprezentują El Greco, Velázquez, Murillo i Goya. Można zatem rzec, że oto stoimy przed wejściem do jednej z największych galerii świata, z pewnością pierwszej pod względem jakości i bogactwa bezsprzecznych arcydzieł.
Muzeum pałacu króla Jana III w Wilanowie
Udostępnione publicznie w 1805 roku przez Stanisława Kostkę Potockiego i jego żonę Aleksandrę z Lubomirskich zbiory dzieł sztuki zwane Kolekcją Wilanowską zawierają kolekcję malarstwa różnych epok historycznych. Tworzona w trudnym dla polskiej kultury okresie porozbiorowym galeria miała za zadanie z jednej strony odbudowanie pamięci o zwycięskim królu Janie Sobieskim, a z drugiej przedstawienie dziejów sztuki światowej. Ten dualizm z powodzeniem kontynuowali następni właściciele Wilanowa. Prezentowana obecnie w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie kolekcja należy do nielicznych w Polsce, które przetrwały tragiczne losy kraju w XIX i XX wieku.
Muzeum Narodowa w Krakowie
Tom ten prezentuje najcenniejsze eksponaty galerii malarstwa najstarszych polskich muzeów: Muzeum Narodowego w Krakowie (rok założenia 1879) oraz zapoczątkowanej na przełomie XVIII i XIX wieku w Puławach Kolekcji Książąt Czartoryskich. Zbiory te pozwalają dokładnie prześledzić ewolucję malarstwa polskiego, a także zawierają wiele bardzo cennych dzieł mistrzów europejskich, w tym słynną Damę z łasiczką Leonarda da Vinci. Trudu ich opisania podjęli się kustosze i pracownicy naukowi obydwu muzeów, we wstępie przedstawiają historię powstania kolekcji. Każdy kolejny rozdział to wnikliwy esej o malarstwie danego okresu ilustrowany dziełami pochodzącymi zarówno ze stałych ekspozycji jaki i z nieudostępnianych zwiedzającym zasobów magazynowych. Powstał w ten sposób najobszerniejszy i najbardziej kompetentny album krakowskich obrazów, eksponowanych we wszystkich oddziałach MNK. W serii ukazały się: Watykan, Ermitaż, Musée d`Orsay, Luwr, Berlin, Wenecja, Galeria Narodowa w Londynie, Galerie Florencji: Uffizi i Pitti, Muzeum Narodowe w Warszawie.
Galeria Narodowa w Londynie
Galeria Narodowa w Londynie, założona została w 1824 roku. Powstała po to, by szerokiej publiczności dać możliwość studiowania i podziwiania arcydzieł malarstwa. Wśród ponad dwóch tysięcy zgromadzonych tu dzieł znajduje się największa poza Hiszpanią kolekcja obrazów Velazqueza, a także prace reprezentujące wszystkie większe szkoły malarstwa europejskiego.
Galerie Rzymu
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest pierwszym tak obszernym omówieniem najwspanialszych kolekcji rzymskich i eksponowanych w nich prac malarskich wybitnych artystów, działających od starożytności po schyłek XX stulecia. Prezentowane tu obrazy zgromadzone zostały w dziewięciu galeriach, sześciu państwowych oraz trzech prywatnych, należących do znakomitych rodów rzymskich. Kolekcje założone początkowo dla zaspokojenia potrzeb estetycznych arystokracji, nieustannie wzbogacane, z czasem zostały udostępnione publiczności, umożliwiając poznanie wybitnych dzieł sztuki przeszłości. Lektura tej książki z pewnością sprawi Czytelnikom dużą przyjemność i przyczyni się do pogłębienia wiedzy o twórcach, ich dziełach, historii malarstwa. Omówiono tu bowiem obrazy najwybitniejszych malarzy epoki nowożytnej, takich jak Filippo Lippi, Botticelli, Giovanni Bellini, Perugino, Rafael, Tycjan, Tintoretto, Andrea del Sarto, Lotto, Savoldo, Caravaggio, Veronese, Bronzino, Guercino, Guido Reni, van Wittel. Malarstwo XIX i XX stulecia reprezentują dzieła Hayeza, Favretta, Leghi, Fattoriego, Boldiniego, Boccioniego, Balli, Modiglianiego, de Chirico, Carry, Morandiego oraz prace przedstawicieli Scuola Romana i słynne "nacięcia" Lucia Fontany. Przedstawione są także dzieła artystów zagranicznych, którzy mieszkali i tworzyli w Rzymie, między innymi Memlinga, Pietera Bruegla starszego, El Greca, Rubensa, van Dycka, Velázqueza, Lorraina, Poussina, jak również van Gogha, Moneta, Klimta, Cézanne'a, Braque'a, Mondriana, Pollocka. Rzym przez wiele stuleci przyciągał artystów z całego świata, wywierał wpływ na kulturę Europy i Ameryki. Książka ta nie ukazuje więc wyłącznie historii malarstwa w Rzymie, ale odnosi się też do historii malarstwa w sztuce całego świata zachodniego.
Aukcja dotyczy 8 albumów (w wersji w etui) tak jak na zdjęciach z serii Arcydzieła Malarstwa z wydawnictwa Arkady.